چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شب میلاد امام حسن عسکری در حرم حضرت معصومه

حوزه/ مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به برنامه محافل معارفی در هفته جاری گفت: دعای کمیل این هفته با نوای صادق آهنگران، دعای ندبه با نوای اسلام میرزایی و زیارت جامعه کبیره با نوای حجت‌الاسلام شهیدی قرائت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حسن فرقانی با اشاره به اینکه در هفته جاری زمزمه احکام روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه قبل از نماز ظهر و عصر دنبال می‌شود، اظهار کرد: حجج اسلام والمسلمین علی شریف، سیدمحمد تقی محمدی و محمود اکبری به ترتیب کارشناسان این برنامه معارفی خواهند بود.‌

وی اضافه کرد: از سه شنبه تا جمعه نیز قبل از نماز ظهر حجت‌الاسلام جمشیدی، حجت‌الاسلام علی آمره، حجت‌الاسلام محمد صادق مفیدی‌فر و حجت‌الاسلام سید حسین میرسید برای زائران سخنرانی خواهند کرد.

مسئول واحد مراسم و محافل حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از قرائت زیارت‌نامه بانوی کرامت بعد از نماز ظهر و عصر یاد کرد و گفت: از شنبه تا پنج شنبه حسین یزدان‌پناه، حجت‌الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد، حجت‌الاسلام سید مهدی محمدی، مجید دلشادفر، سید مهدی کاظمی و مهدی نجفی به قرائت زیارت‌نامه خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: مراسم قبل از نماز مغرب نیز از شنبه تا چهارشنبه به ترتیب با سخنرانی حجت‌الاسلام حبیب عباسی یزدی، حجت‌الاسلام محمد جواد عصاری، حجت‌الاسلام عبدالجواد ابراهیمی‌فر، حجت‌الاسلام محمد حسین صابری اراکی و حجت‌الاسلام محمد رضا اعوانی دنبال می‌شود.

فرقانی با بیان اینکه قبل از نماز مغرب روز پنج‌شنبه چهارم آذرماه محفل انس با قرآن کریم در حرم مطهر برپا می‌شود، گفت: زیارت جامعه کبیره نیز ساعت ۲۱ همان شب با نوای حجت‌الاسلام شهیدی در حرم قرائت می‌شود.

وی با اشاره به قرائت دعای کمیل بعد از نماز عشا پنج‌شنبه هفته جاری اظهار کرد: صادق آهنگران در این مراسم به مداحی خواهد پرداخت.

فرقانی مطرح کرد: مراسم شب حرم مطهر بانوی کرامت نیز از شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون آغاز و تا چهارشنبه به ترتیب حجج اسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، سید حسین حسینی قمی، سید حسین مؤمنی و ناصر رفیعی ادامه خواهد داشت.

وی اجرای برنامه زمزم خانواده با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین لونی الیگودرزی را دیگر برنامه حرم در هفته جاری دانست و گفت: این برنامه جمعه پنجم آذرماه برگزار و در همین روز زیارت آل یاسین با نوای علی اصغر صادقی به همراه پرده‌خوانی توسط حجت‌الاسلام محمد کیانی با موضوع مهدویت دنبال می‌شود.

مسئول واحد مراسم حرم مطهر بانوی کرامت از انعکاس ویژه برنامه خانه‌های فاطمی در شبکه قرآن یاد کرد و گفت: هر روز بعد از نماز عصر قرائت و تفسیر دعای خمس عشر از حرم منعکس می‌شود و ویژه برنامه آستان فاطمی با محوریت قرائت زیارت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با نوای حجت‌الاسلام سعید شحیطاط یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه از شبکه قرآن پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه آستان فاطمی با محوریت قرائت دعای توسل نیز با نوای حجت‌الاسلام هادی شمس سه شنبه دوم آذرماه ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه از شبکه قرآن منعکس می‌شود.

فرقانی ادامه داد: دعای ندبه این هفته حرم مطهر با نوای اسلام میرزایی و سخنرانی حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل جمعه ساعت ۶ صبح در شبستان امام خمینی(ره) قرائت می‌شود.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نیز نمایشگاه کتاب و انواع منابع اطلاعاتی با موضوع حضرت معصومه سلام‌الله علیها در کتابخانه فاطمی برپا شده که علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha