جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعه صدر

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعةالزهرا(س) گفت: به منظور تقویت نهاد خانواده نیاز است که در شرایط امروز جامعه، مهارت سعه صدر در زندگی زناشویی را به نسل جدید بیاموزیم.

زهرا تاجیک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: ما باید مهارت های زندگی را در ابعاد مختلف به فرزندان خود بیاموزیم و به دنبال نهادینه کردن این مساله در وجود آن ها باشیم تا وقتی آن ها بزرگ شده و تشکیل خانواده دادند، بتوانند در مواجهه با مشکلات و سختی های زندگی، رفتار و رویکرد درست و مناسبی داشته باشند.

وی همچنین افزود: طبعاً یکی از مهارت ها، داشتن سعه صدر و صبوری در برابر سختی ها و ناملایمتی های زندگی است و این مساله البته به صرف حرف و شعار ممکن نیست چرا که نیازمند آموزش و تعلیم و تعلم است.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: از این مسأله هم نباید غافل شویم که به عنوان مثال هر دختری زن و همسر بودن را از مادر خود و هر پسری هم همسر و پدر بودن را از پدر خویش می آموزد.

وی بیان داشت: در تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته، این مسأله محرز شده که در ریشه یابی بحران طلاق، بسیاری از مشکلات ریشه در نوع ارتباط میان پدر و مادر و تأثیرات آن در کانون خانواده داشته است.

تاجیک در خاتمه گفت: بدون تردید چنانچه والدین رفتار درستی با یکدیگر در خانواده داشته باشند، فرزندان نیز از آن ها به نوعی الگو می گیرند و لذا وقتی خود در زندگی مشترک با مشکلات مواجهه می شوند، از آن الگوها بهره بُرده و به این وسیله بر مشکلات غلبه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha