جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رقیه عبدلی

حوزه/ دشمن تبلیغات سوئی را علیه امام زمان(عج) و پیروانش به راه انداخته است و سعی دارد چهره مخدوشی را از دوران قیام و ظهور معرفی کند تا جایی که حجم بالایی از تولیدات هالیوود در زمینه منجی‌هراسی و مهدی‌هراسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، رقیه عبدلی، امروز در جلسه اخلاق اساتید مدرسه علمیه الزهراء شاهین دژ که در این مدرسه برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) در مورد ظهور امام عصر (عج) اظهار داشت: دشمن تبلیغات سوئی را علیه امام زمان(عج) و پیروانش به راه انداخته است و سعی دارد چهره مخدوشی را از دوران قیام و ظهور معرفی کند تا جایی که حجم بالایی از تولیدات هالیوود در زمینه منجی‌هراسی و مهدی‌هراسی است، این در حالی است که آیات متعددی در قرآن و حجم بالایی از روایات معصومین علیهم‌السلام به موضوع مهدویت به ویژه ثمرات و برکات عصر ظهور اشاره دارند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت حوزه های علمیه نهادینه کردن فرهنگ مهدویت و انتظار در بین جوانان است، گفت: یکی از آرمانهای حکومت مهدوی و برپایی عدل و قسط در جهان و از بین رفتن منکرات در جامعه در سایه شکست شیطان و نفس اماره است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ با تبیین وقایع آخرالزمان به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و افزود:ا ین احتمال وجود دارد که کشته شدن شیطان در زمان ظهور که در روایات بدان اشاره شده است، از بین رفتن حکومت و تزویز ابلیس باشد، یعنی ریشه های فساد و عوامل انحراف و ظلم و جو در عصر درخشان حکومت امام مهدی علیه السلام نابود می گردد و به جای آن عقل و ایمان حکومت می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به روایات، بعد از نابودی مکر و حیله های شیطان، اگر انسانها مالک نفس خویش نباشند ممکن است نفس اماره همچنان آن ها را به سوی تاریکی ها بکشاند، در حالی که آرمان حکومت مهدوی و ایجاد مدینه فاضله در حکومت امام زمان علیه السلام، حاکمیت عقل و ایمان بر وجود انسانهاست.

عبدلی به مشکلاتی مردم در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: نباید وجود مشکلات و گرفتاریها ما را از وجود منجی عالم غافل گرداند و باید زمینه ای باشد برای تقرب بیشتر به حکومت مهدوی و بر اساس احادیث موجود زمتنی که پرچم ظهور به اهتزاز در آید، از مشرق تا مغرب را تابان کند. اما در این بین، مؤمنان به لحاظ سختی‌های فراوانی که متحمل شدند و به لحاظ ایمانشان به خداوند و نبوت پیامبر (ص) و التزام به ولایت عترت(ع)، بهرۀ بیشتری از نور امام می‌برند لذا امام علی (ع) می فرمایند، امام عصر (عج) دستش را بر سر بندگان گذارَد و دل مؤمنان از برکت آن، مانند پاره آهن استوار شود و خداوند توانایی چهل مرد به وی دهد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha