پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ مفید

حوزه/ جدیدترین چاپ «اندیشه نامه کلامی امامیه و فرق اسلامی به روایت شیخ مفید» سید عابد رضا نوشاد رضوی، به همت مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب اوائل المقالات فی المذاهب و المختارات مهم‌ترین اثر کلامی فقیه برجسته و متکلم اثرگذار امامیه شیخ مفید اعلی الله مقامه الشریف (د۴۱۳ق) است که از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است.

اوائل المقالات در سنجش با دیگر متون کلامی از این ویژگی برخوردار است که شیخ مفید& در آن، آراء کلامی امامیه را با آراء کلامی مذاهب و متکلمان فرق دیگر مقایسه کرده و افتراقات و اشتراکات آن‌ها را نشان داده و مواضع اعتقادی خود را عرضه نموده است. او در این کتاب مختصر ضمن ۱۵۶ گفتار، از موضوعات گوناگون کلامی و بعضا فقهی، اصولی، حدیثی و علوم قرآنی بحث کرده و دیدگاه‌های گوناگون موجود را معرفی کرده است. بر این اساس، اوائل المقالات نه‌تنها اثری کلامی، که یک منبع فرقه‌شناختی است.

مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، با هدف ترویج و نشر فرهنگ غنی اسلامی و تولید ارزشمند آثار علمی،کتابی با مشخصات ذیل را چاپ و آماده نشر نموده است تا گام دیگری در این راه برداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha