پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رونمایی از آثار جدید المصطفی

حوزه/ همزمان با هفته بسیج و در راستای توسعه فعالیت‌های پژوهشی با حضور هیئت رئیسه جامعةالمصطفی العالمیه، از ۱۸ اثر جدید و هفت اثر تجدید چاپ دانشگاه مجازی المصطفی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، امروز با حضور در دانشگاه مجازی المصطفی و پس از رونمایی طی سخنانی حرکت دانشگاه مجازی را رو به جلو ارزیابی و از زحمات کادر علمی و اجرایی دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

رئیس جامعةالمصطفی، با تأکید بر اهمیت آموزش مجازی، اظهارکرد: با توجه به جایگاه مهمی که امروز آموزش مجازی در عرصه جهانی پیدا کرده است و نظر به سهولتی که این نوع آموزش برای جامعةالمصطفی دارد، همچنین مشکلات و موانعی که احتمال دارد برای آموزش‌های حضوری پدید آید، آموزش مجازی، یکی از محورهای توسعه آینده المصطفی است و باید در توسعه آن کوشا بود.

لازم به ذکر است: در این مراسم هجده کتاب چاپ اولی و هفت کتاب چاپ دومی در موضوعاتی مانند؛ «امامت و خاتمیت»، «گلستان سعدی با رویکرد تکلیف‌محور»، «تاریخ اهل‌بیت(ع)»، «تمرین و تکلیف در آموزش زبان فارسی»، «تاریخ و منابع علم حدیث»، «آشنایی با دانش فقه»، «قرآن و مستشرقان»، «تاریخ تمدن اسلامی»، «شیعه‌شناسی»، «درآمدی بر فلسفه اخلاق»، «ادیان تطبیقی»، «منطق تفسیر قرآن کریم»، «منطق ترجمه قرآن کریم»، «مفردات قرآن»، «علم منطق»، «اخلاق اسلامی»، «علم صرف»، «بررسی و نقد عرفان‌های نوظهور»، «آسیب‌شناسی عرفان و تصوف»، «رویکرد تحلیلی بر عرفان نظری»، «شناخت‌نامه صحیفه سجادیه» بود که به همت مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی منتشر شده‌اند.

این آثار به زبان‌های مختلف شامل فارسی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی، اردو و آذری به رشته تحریر درآمده‌اند و هم‌اکنون برای استفاده عموم، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است: در این جلسه از تولیدات جدید پودمانی و کوتاه‌مدت دانشگاه مجازی المصطفی رونمایی شد. این دوره‌ها شامل؛ «دروس مشترک سطح ۴ جامعةالمصطفی با همکاری مجتمع آموزش عالی فقه»، «درآمدی بر مبانی بنیادین اسلام به زبان عربی با همکاری نمایندگی جامعةالمصطفی در شمال افریقا»، «تک‌درس‌های اسلام و مقتضیات زمان، کلام اسلامی معاصر، تزکیه نفس به زبان انگلیسی با همکاری مؤسسه اسلامی استرالیا» و همچنین «دوره سبک زندگی اسلامی با تدریس دکتر توفیق اسداف» است.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha