جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدي صالحي مقدم

حوزه/ مدیر آموزش و برنامه ریزی مدارس حوزه علمیه خراسان درباره فعالیت های حضوری در مدارس علمیه اظهار کرد: با توجه به شرایط بهداشتی و ثبات تقریبی و تحت کنترل شیوع کرونا آموزش ها در حوزه علمیه خراسان به طور کامل حضوری شد.

حجت الاسلام مهدی صالحی مقدم در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد درباره فعالیت های آموزش حضوری در مدارس، اظهار کرد: با توجه به شرایط بهداشتی و ثبات تقریبی و تحت کنترل شیوع کرونا در کشور و استان های خراسان و درخواست ها ی متعدد فضلا، اساتید و طلاب در سطوح مختلف و با تاکید بر تشویق همه طلاب به تزریق واکسن و اهمیت و اولویت حفظ سلامت همه همکاران در مدارس علمیه، بر اساس هماهنگی با وزارت بهداشت، آموزش ها در حوزه علمیه خراسان به طور کامل حضوری شد.

وی با اشاره به اینکه همه فعالیت های آموزشی و برگزاری کلاس ها در سطوح ۱، ۲ و ۳ حوزه علمیه خراسان از ابتدای آذر ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار می گردد، اظهار کرد: در کلاس های حضوری، فاصله گذاری مناسب و شیوه نامه های بهداشتی رعایت و در صورت کافی نبودن فضای مناسب، کلاس ها به صورت شیفت صبح و عصر یا ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام صالحی مقدم ابراز کرد: مدارس با تعداد طلاب بیش از ۲۰۰ نفر ( با توجه به فضای موجود و امکانات بهداشتی) می توانند برنامه درسی را در دو شیفت صبح یا عصر و یا سه روز در هفته برگزار، و مدارس دارای خوابگاه می بایست ضمن فراهم کردن امکانات بهداشتی لازم و جلوگیری از ورود طلابی که دو دوز واکسن را تزریق نکرده اند، متناسب با فضای خوابگاهی موجود تا یک سوم ظرفیت قبل از کرونا استفاده کنند.

وی همچنین گفت: طلابی که خود یا اطرافیان آنها در مدت تحصیل حضوری به بیماری کرونا مبتلا شوند (با ارائه مستندات پزشکی) می بایست نسبت به فراگیری آموزش به صورت مجازی از طریق سامانه ۲LMS اقدام کنند.

مدیر آموزش و برنامه ریزی مدارس حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه چنانچه در شرایط بهداشتی و رنگ بندی هر شهرستان تغییری ایجاد شود، مدیران مدارس بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام خواهند کرد، یادآور شد: انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب تمامی دغدغه های مدیران نسبت به آموزش حضوری، رفع و فصل جدیدی از پویایی علم و معنویت در سال تحصیلی جدید رقم بخورد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دکتر حسنی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 0
    باتوجه به فرارسیدن سرمای زود رس، خیلی زود تصمیم گرفتید... تصمیم های عجولانه پشیمانی به بار می آورد.
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      1 0
      کاملا موافقم حداقل برای جمعیت یک معیاری قرار می دادید مثلاً هر کلاس ١۵ نفر امروز که در کلاس شرکت کردم هم جمعیت زیاد بود و هم تعداد قابل توجهی ماسک نزده بودند و اینکه از تهویه هم خبری نبود اینکه فقط بگوییم کلاس های خراسان حضوری شد و با جان این همه طلبه بازی بشه کار صحیحی نیست