چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین با حضور استاندار، بر رفع مشکلات مردم تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین که با حضور محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: وظیفه اصلی ما ائمه جمعه که در سنگر و قرارگاه نماز جمعه قرار داریم، اعتلای معنوی، فرهنگی، اخلاقی و انقلابی مردم است و به صورت کلی اقامه دین است.

امام جمعه قزوین افزود: رسالت اصلی شما بزرگواران، رفاه، معیشت، اشتغال، امنیت، تولید، فرهنگ، فسادستیزی و عدالت محوری است و اینها نمی شود الا اینکه هم‌افزایانه به میدان بیاییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهمی که در نماز جمعه می بایست به خودمان و مردم توصیه کنیم، موضوع تقواست و خدا در قرآن ۸۰ بار فرمان به تقوا داده است که به ندرت تقوای فردی آمده و عمده آنها دستور به تقوای جمعی است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: این معنایش این است که حقیقت تقوا را بدون حرکت جمعی نمی توان تحقق بخشید و همه این دغدغه هایی که ائمه جمعه و استاندار و مسئولان استان دارند، به معنای تلاش برای اجرای تقواست و آن جایی که می گوییم فساد یعنی پرهیز از بدی، آن جایی که حرف از اشتغال و معیشت می زنیم یعنی اقدام کردن و اتفاقاً کفه سنگین تقوا بر اقدامات استوار است و کفه سبک آن پرهیز است و ترس و پرهیز حاشیه تقواست.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اساس تقوا بر این است که انسان هایی را بپروراند که عقل دانا و اراده قوی و توانا داشته باشند و انسان نیز بر این دو عنصر است و اگر عقل دانا و اراده توانا شود، همه چیز درست می شود.

وی ادامه داد: نگاه ما این است که دولتی که سر کار آمده، دولت تقوا، عقل، اندیشه، صداقت و ایمان و هم دارای اراده جدی است و از طلیعه دولت شاهدیم بسیاری از مشکلات در حال شناسایی و حل شدن است.

وی اظهار کرد: در انتخاب افراد، گنجینه ارزشمند تجربه، صداقت و پای کاری آحاد مردم استان قزوین را قدر بدانید و در این راستا ائمه جمعه می خواهند برای شما برادری کنند تا اصلاح امور برای شما به سهولت انجام شود تا برای مردمی که بسیار ناراحتی و سختی کشیدند، برادری کنیم تا مشکلات از پیش روی مردم برداشته شود.

عابدینی: مردم سختی می کشند | اعلایی: اگر بودجه اصلاح نشود، شرایط درست نخواهد شد

استاندار قزوین: اقتصاد ما بانک محور است

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: شرایط دولت در تمام حوزه ها، مخصوصاً حوزه اقتصادی ویژه است، چرا که باید فضای زیستی مردم از حیث درآمد و هزینه را که در شرایط خوبی قرار ندارد سامان دهی کند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب سالهاست بر تقویت اقتصاد و معیشت تاکید دارد و اگر آن روزها به فکر حل این مسائل بودیم، دچار مشکلات کنونی نمی شدیم.

اعلایی تصریح کرد: اصلاح بودجه یکی از عمده ترین موضوعاتی است که دولت به آن می پردازد که رهبری سالهاست بر اصلاح آن تاکید دارند و همه از نحوه توزیع و ناکارآمدی بودجه گلایه مند هستند، چرا که اثربخشی لازم را ندارد.

استاندار خاطرنشان کرد: دولت لایحه بودجه ۱۴۰۱ را با رویکرد متفاوت تنظیم کرده است، چرا که اگر بودجه اصلاح نشود، شرایط درست نخواهد شد و این حرف درد دل مردم است.

وی اظهار کرد: امروز اقتصاد ما بانک محور است و این موضوع اقتصاددانان را ناراحت، متشرعین را نگران و مدیران بانکی را از برخورد دولت ها ناراضی کرده است و این شرایط باید اصلاح شود و دولت برای این مهم نیز برنامه دارد تا اصلاح نظام بانکی را شاهد باشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: ارتقاء سرمایه گذاری و اشتغال یکی دیگر از درخواست های رهبر معظم انقلاب است که این مهم با به رسمیت شناختن و حرمت قائل شدن همه آحاد برای سرمایه گذار محقق خواهد شد

وی ادامه داد: کشور ظرفیت های بسیاری دارد و اقتصاد هوشیار است و اگر منفعتی وجود داشته باشد، قطعاً برای سرمایه گذاری پای کار خواهد بود و ظرفیت بکری در اقتصاد کشور و استان قزوین به عنوان منطقه ای فوق العاده برای سرمایه گذاری وجود دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: آقای اعلایی اذعان کرد: ما باید این باور را به ذهن های مردم ببریم که سرمایه گذار یک نعمتی برای کشور و استان محسوب می شود و نگاه محترمانه ای برای سرمایه گذار داشته باشیم و کار فرهنگی در این عرصه بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

وی، بهبود فضای کسب و کار را خواسته دیگر مقام معظم رهبری دانست و گفت: امروز دولت در حال طراحی سایت های کسب و کار است تا کسانی که درخواست برای مجوزهای کسب و کار دارند، خیلی زود به آنها پاسخ داده شود.

استاندار قزوین تاکید کرد: استان قزوین از حیث صنعت اوضاع خوبی در کشور دارد و برای توسعه صنعت، ارزش افزوده و اشتغال اولویت فراهم کردن و توسعه زیرساخت هاست تا شاهد سرمایه گذاری در استان باشیم.

عابدینی: مردم سختی می کشند | اعلایی: اگر بودجه اصلاح نشود، شرایط درست نخواهد شد

عابدینی: مردم سختی می کشند | اعلایی: اگر بودجه اصلاح نشود، شرایط درست نخواهد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha