جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برای عبور از بحران های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید در فرهنگ عمومی جامعه سرمایه گذاری سخت افزاری و نرم افزاری صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تبیین عناصر بنیادین فرهنگ عمومی در منظومه فکری مقام معظم رهبری، گفت: بحران های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در بستر فرهنگ عمومی جامعه متولد می شود و ما برای درمان و عبور از این بحران ها چاره ای به غیر از سرمایه گذاری سخت افزاری و نرم افزاری در فرهنگ عمومی نداریم.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: بدون اصلاح پایه های فرهنگ عمومی، هیچ جامعه ای نمی تواند در برابر بحران های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی استقامت پایداری داشته باشد.

وی، توجه به فرهنگ های وارداتی مسموم را ضروری خواند و گفت: باید فضایی آزاد برای تجلی اراده اختیاری انسان در راستای انتخاب فرهنگ اسلامی در جامعه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم نسبت به تبلیغ و گسترش فرهنگ مسموم وارداتی بی تفاوت باشیم، ادامه داد : این به معنای قطع همکاری فرهنگی با فرهنگ های دیگر نیست، این حساسیت به معنای توجه در واردات فرهنگ هایی است که زندگی فردی و اجتماعی جامعه ایرانی را تحت تأثیر قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در منظومه فکری مقام معظم رهبری استقلال فرهنگی از استقلال سیاسی و اقتصادی بالاتر است، اظهار کرد: هر یک از ما با توجه به جایگاه و مسئولیتی که دارد در برابر فرهنگ عمومی استان مسئولیت قانونی و شرعی و اخلاقی داریم.

امام جمعه تبریز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب که می فرمایند "بخش فرهنگ مظلوم است و از بخش فرهنگی باید رفع مظلومیت کنیم"، گفت: نباید در هیاهوی مسائل و مباحث سیاسی و مشکلات اقتصادی، مسأله فرهنگ فراموش و یا اینکه در حاشیه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد : مسأله توجه به فرهنگ عمومی به قدری اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب در جلسه ای در دیدار مسئولین وزارت ارشاد فرموده اند "اگر وزارت ارشاد، واقعاً جز اصلاح فرهنگ عمومی هیچ کار دیگری نکند، به نظر بنده برای آن کافی است و کار کمی را عهده دار نیست".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha