جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین همتیان

حوزه/ در حال حاضر طبق شیوه نامه دریافتی از مسئولین بهداشت، اکثر مدارس سطح یک حوزه به صورت حضوری است و در ارتباط با سطوح عالی هم بعضی به صورت حضوری و بعضی منتظر دریافت شیوه نامه بهداشتی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بازگشایی مدارس علمیه و آسیب های دروس در فضای مجازی، گفت: آموزش های مجازی علاوه بر این که تجربه جدیدی در حوزه های علمیه بود، حوزه می تواند از این تجربه و آموزش های مجازی برای آینده استفاده خوبی داشته باشد.

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم عنوان کرد: حوزه مدتی مجبور شد، درس ها را به صورت مجازی برگزار کند، اگر چه مشکلات زیادی داشته است، ولی خالی از برکت و لطف برای حوزه های علمیه نبود.

وی بیان داشت: از جمله این برکت، فراهم کردن زیرساخت های لازم برای بارگذاری صوت و... در فضای مجازی از طریق پیشخوان بود.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: اکنون و چه بسا آینده بتوان از بعضی از دروس مطالعاتی در فضای مجازی استفاده کرد. این همان ظرفیت است که الان در بحث ویروس کرونا ایجاد شده است.

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم، عنوان کرد: در حال حاضر همه مدارس علمیه بازگشایی شده، اما این مسئله نباید منجر شود که از فضای مجازی فاصله بگیریم و رهایش کنیم. باید به تقویت ساختارها در بحث فضای مجازی بپردازیم تا حوزه مجهزتر از گذشته بتواند به کارش ادامه دهد.

وی بیان داشت: اما از آن طرف آموزش مجازی مشکلات متعددی دارد که از جمله بحث تربیت است. این مسئله در فضای مجازی اتفاق نمی افتد و کاستی هم زیاد دارد. به خصوص برای طلاب جدید الورود که اصلا حوزه را ندیدند و با فضای آموزشی، تربیتی و حجره نشینی هم آشنا نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان، گفت: اما حالا که فضای آموزشی حضوری فراهم شده، هر طلبه ای باید نسبت به این دو سالی که بستر آموزش در فضای مجازی بوده، نقصان درسی خودش را در موارد مختلف ادبیات و... جبران کند.

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم، عنوان کرد: خودش را باید به استاد عرضه کند، خود ارزیابی و وضعیت درسی و توانمندی خود را بررسی کند. وقتی کاستی ها مشخص شد، در مرحله بعد از استادی بخواهد به او مشورت دهد که برای جبران، چه کاری می تواند انجام دهد.

وی بیان داشت: برنامه دیگر در ارتباط با مدارس هستند. مدارس باید نسبت به کاستی های این دو سال تحصیلی برنامه ریزی داشته باشند، مثلا درسی را کم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان، گفت: پس در گام اول کاستی ها و میزان و اندازه آن مشخص، سپس در صدد جبران آن از طریق مشاوره ای بربیایند. حالا این ارائه راهکار ممکن کلاسی، عمومی یا فردی باشد.

معاون امور مدارس حوزه علمیه قم، عنوان کرد: در حال حاضر طبق شیوه نامه دریافتی از مسئولین بهداشت، اکثر مدارس سطح یک حوزه به صورت حضوری است و در ارتباط با سطوح عالی هم بعضی به صورت حضوری و بعضی منتظر دریافت شیوه نامه بهداشتی هستیم. اگر کسی هم مریض باشد، فعلا از حضور در مدارس علمیه معاف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    فقط حضوری شدن کلاسها براتون ملاک نباشه بلکه حفظ جان و سلامتی طلاب عزیز براتون مهمتر باشه... یک لحظه عجله و عدم توجه به موازین بهداشتی حوزه های علمیه را عزادار خواهد کرد
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 0
      حالا نه این که شما از اول کرونا تا الان تا دم درِ خونتون هم نرفتی .... نه داداش مشکل جای دیگه ست
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    مگر خبر پیک ششم را نشنیده اید؟ پس حضوری یعنی چه؟!