پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مهدوی

عضو خبرگان رهبری گفت: شورای مرکزی جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان عالی ترین مرجع و مرکز تصمیم گیری، برنامه ریزی و هدایت تشکیلات بوده و پیشنهاد دهنده برای کارهای آینده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، پیش از ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان اظهار کرد: براساس تقویت کارکرد جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان نگاهی به روحانیون مشهور اصفهان شد که درنهایت یک شورای مرکزی و یک شورای عمومی تعیین شد که امروز شورای مرکزی با ۲۵نفر تشکل شد.

وی با بیان اینکه امروز یک نگاه اجمالی به اساسنامه جدید جامعه روحانیت و ائمه جماعات داریم گفت: بیش از ۲۰۰نفر از روحانیون موثر شهراصفهان به عنوان شورای عمومی این تشکیلات خواهند بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق اساسنامه یک هیئت نظارت که بر روند کل مصوبات و پیگیری نتیجه مصوبات نظارت دارند و یک هیت داوری برای حل اختلافات در جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان تعیین شده است، ابراز کرد: شورای مرکزی متشکل از ۵هیئت اجرایی شامل کمیته روابط عمومی و تبلیغات، کمیته اداری مالی و پشتیبانی، کمیته طرح و برنامه، کمیته فرهنگی- اجتماعی و کمیته سیاسی است.

وی افزود: پنج زیر شاخه برای عضویت در شورای مرکزی تعیین شده است که شامل ائمه جمعه و جماعات، فضلا و اساتید، ایثارگران حوزوی، طلاب جوان اواخر سطح و خواهران حوزوی می شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: شورای مرکزی جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان عالی ترین مرجع و مرکز تصمیم گیری، برنامه ریزی و هدایت تشکیلات بوده و پیشنهاد دهنده برای کارهای آینده است.

وی تذکر داد: البته امکان افزودن کمیته های دیگری همچون کمیته فضای مجازی به کمیته های جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان است که شایسته هست در آینده نه چندان دور اضافه شود.

آیت الله مهدوی عنوان کرد: پیشنهاد ما این است، مسئول کمیته ها مشخص شود و هر مسئول برای پیشبرد اهداف کمیته از اعضای جامعه روحانیت، عضویت بگیرند.

وی ابراز کرد: روحانیت برای اینکه بتواند هر چه موثر در ارتقا فرهنگ جامعه باشد، باید ابتدا با گردهمایی بین خود روند و فرایند جدید تشکیلاتی ترسیم کند.

استاد حوزه با تاکید براینکه تحول آفرین در کارکرد جامعه روحانیت هدف ما است، بیان کرد: چنانچه کسی فردی از روحانیون را می شناسد که شایسته عضویت در جامعه روحانیت باشد و امکان وقت گذاری دارند، به شورای مرکزی معرفی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha