جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه‌ امروزه مشکل کمبود آب وجود دارد و طی چند سال اخیر شاهد خشک‌سالی هستیم، گفت: شهدا در شرایط سخت به‌جای اینکه توجهشان به سمت کدخدا و آن‌سوی آب باشد به آسمان بوده است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در جمع مردم شهر میانکوه شهرستان امیدیه، اظهارداشت: به ملاحظه مشکلات در کشور، استغفار در پیشگاه خداوند متعال ۵ اثر دارد.

وی با بیان اینکه‌ امروزه مشکل کمبود آب وجود دارد و طی چند سال اخیر شاهد خشک‌سالی هستیم، عنوان کرد: شهدا در شرایط سخت به‌جای اینکه توجهشان به سمت کدخدا و آن‌سوی آب باشد به آسمان بوده است‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با تذکر به مسئولان نسبت به مدیریت عاقلانه، عادلانه جهادی و منطقی آب، عنوان کرد: مردم با استغفار از خداوند متعال طلب آب کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در خصوص اثرات استغفار بر اساس آیه قرآنی «یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُمْ مِدْرَارًا / وَیُمْدِدْکُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَیَجْعَلْ لَکُمْ جَنَّاتٍ وَیَجْعَلْ لَکُمْ أَنْهَارًا»، افزود: باران به موقع و بی‌ضرر اولین اثر استغفار است و خیرات و برکات آسمان می‌ریزد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به عنایت مال و فرزند به‌عنوان دیگر اثر استغفار واقعی، خاطرنشان کرد: قرار دادن باغ‌ها و نهرها دو اثر دیگر استغفار است.

وی در خصوص شاخصه‌های شهدای عزیز که به ما درس دادند، گفت: نگاه شهدا به آسمان بود نه به کدخدا؛ شهدای کربلا الگویی برای شهدا در تمام انقلاب اسلامی بودند که سید الشهداء در قله و شهدای ما در دامنه آن هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با اشاره به بخشی از زیارت‌نامه حضرت اباالفضل عباس(ع) مبنی بر اینکه «أَشْهَدُ لَکَ بِالتَّسْلِیمِ وَ التَّصْدِیقِ وَ الْوَفَاءِ وَ النَّصِیحَةِ لِخَلَفِ النَّبِیِّ الْمُرْسَل»، ادامه داد: در این زیارت‌نامه چهار شاخصه و ویژگی مطرح شده که نخستین آن «شهادت به تسلیم فرمان خداوند متعال» است.

وی با اشاره به «تصدیق فرمان امام» به‌عنوان دیگر شاخصه شهدا، خاطرنشان کرد: چرا شهدا توانستند کاری کنند که در طول تاریخ ناممکن بود؟ در جنگ تحمیلی هشت سال با دنیا جنگیدیم و ۸۰ کشور پشت ارتش عراق بود اما در برابر آن‌ها پیروز شدیم؛ چراکه شهدا تسلیم در برابر امام بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، «وَ الْوَفَاءِ» را دیگر شاخصه شهدا دانست و اظهارداشت: وفا یعنی آنکه هرچه در توان دارید انجام دهید.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه «وَ النَّصِیحَةِ» دیگر ویژگی شهدا بود، گفت: والنصیحه یعنی فوق توان خود کار کردن؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم از این انتخابات خیر خواهند دید و به حول و قوه الهی شاهد اقدامات قابل‌توجهی خواهیم بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha