جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در گیلان نهضت میرزا یکی از نقاط نورانی مبارزات روحانیون در ۱۰۰ سال اخیر است، گفت: تحقیق و کنکاش در این باره موجب افزایش عزت و فخر ملی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید طلبه و روحانی استان گیلان در مصلای رشت با بیان اینکه هر گاه ایران مورد تعرض قرار می‌گرفت روحانیون در رأس مبارزه با دشمنان قرار داشتند، اظهار کرد: یکی از بزرگانی که برای حفظ عزت و معنویت کشور جان خود را از دست داد میرزا بود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه یکی از نقاط نورانی مبارزات روحانیون در ۱۰۰ سال اخیر نهضت میرزا بود، افزود: تحقیق و کنکاش در این باره موجب افزایش عزت و فخر ملت می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم دشمنان در پی غارت کشورهای ضعیف بودند و بسیاری نیز ایران را مورد تاخت و تاز قرار دادند، بیان کرد: میرزا کوچک جنگلی به کمک یاران خود در دنیای آشفته حرکتی کردند که منجر به نابودی استعمار در ایران شد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه میرزا دو شاکله علمی و معنوی را در تهران یافت، بیان کرد: «میرزا کوچک جنگلی» یک طلبه متدین بود که درس مبارزه را نیز از بزرگان آموخت.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اهداف مبارزه میرزا گفت: اخراج بیگانگان از ایران و گیلان، مبارزه علیه استبداد داخلی و ایجاد امنیت و معنویت در جامعه از اهداف نهضت جنگل بود.

وی با بیان اینکه میرزا در هیچ شرایطی از آداب طلبگی خارج نشد، تصریح کرد: میرزا لباس روحانیت را از تن بیرون آورد و کنار مبارزان ایستاد اما رسم طلبگی را فراموش نکرد و در رفتار سیاسی و اجتماعی خود زی طلبگی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه مردم ایران در طول تاریخ همواره از قیام و مبارزات مبتنی بر اسلام حمایت کردند، افزود: نهضت میرزا مقدس و در سایه قرآن و سنت شکل گرفت و رمز جاودانی آن نیز همین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha