پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: از جمله مهم‌ترین انتظارات مقام معظم رهبری از جنبش دانشجویی، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است که اگر این انتظار توسط دانشجوایان عزیز محقق شود، ما شاهد جریانسازی سیاسی و اجتماعی، با محوریت این جنبش خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو اظهار داشت: به خاطر ارزش هایی که در انقلاب اسلامی پدید آمده است، دشمنان به هراس افتاده اند، و لذا شبهاتی در فضاهای مختلف به وجود می آورند و فضای مجازی هم این شبهات را شدیداً تقویت می‌کند.

وی اضافه کرد: واقعیت جامعه آن طور که دشمن نشان می‌دهد، نیست، چون ما مردم را در صحنه‌های مختلف انقلاب می‌بینیم. مردمی که بیش از ۲۰ میلیون در تشییع جنازه‌ی شهید سلیمانی آمدند و شعار انتقام دادند، و نشان دادند که پایبند به مکتب سلیمانی و مکتب انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که بر اساس همان اصول و مبانی فکری و در مسیر آن وظائفی که مسئولین نظام دارند، همه باید برای حرکت به سمت تحقق اهداف تلاش کنند. معظم له در خصوص فرایند تحقق اهداف انقلاب می‌فرمایند؛ اولین قدم این فرایند، انقلاب اسلامی است و قدم های بعدی عبارت از نظام، دولت، جامعه‌ی نمونه‌ و تمدن نوین اسلامی است.

وی تصریح کرد:متأسفانه در پایان دهه‌ی هفتاد، مسائل و مشکلاتی پدید آمد، که باید ریشه ‌یابی شود تا ببینم منشاء آن کجاست و حقیقت امر این است که سرچشمه تمامی آن مشکلات مسئولان وقت بودند و اگر آن ها خودشان را در روش و منش به تراز انقلاب اسلامی می رساندند حرکت جامعه نیز به سمت تمدن سازی پیش می رفت.

حجت الاسلام هاشمی با بیا این که مقام معظم رهبری، قبل از اشاره به چالشها و مشکلاتی که گریبان مسئولین شده، به دو عامل پرخطر تبعیت از هوای نفس و آرزوهای طولانی اشاره می‌کند، افزود: رهبر انقلاب می‌فرمایند: اگر ما از هوا و هوس هایمان تبعیت کنیم و آرزوهای دور و دراز پست دنیایی داشته باشیم، در مقابل این عظمتی که انقلاب اسلامی، ما را به آن دعوت می‌کند، دچار همان مشکلات می‌شویم. و اگر این مفاهیم، در کنار هم قرار بگیرند، معنایش این است که مسئولین ما باید نسبت به این دو مخاطره‌ی بزرگ حواسشان جمع باشد.

امام جمعه ماکو بیان کرد: روز دوازدهم آذر ماه به نام روز تصویب قانون اساسی نامگذاری شده است و امروز بزرگترین مسئله مردم، مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال جوانان و مشکل مسکن است، لذا نمایندگان باید با تصویب قوانینی، راه را برای دولت در راستای رفع مشکلات تسهیل کنند.

وی در پایان با اشاره به این که شانزدهم آذرماه به نام روز دانشجویی نامگذاری شده است، اضافه کرد: از جمله مهم‌ترین انتظارات مقام معظم رهبری از جنبش دانشجویی، مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی است که اگر این انتظار توسط دانشجوایان عزیز محقق شود، ما شاهد جریانسازی سیاسی و اجتماعی، با محوریت این جنبش خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha