جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه پلدشت

حوزه/ امام جمعه پلدشت ضمن تقدیر از سربازان گمنام امام زمان (عج) در خصوص ضربه به گروگان گیران اتباع خارجی، گفت: اراذل و اوباش بدانند هرگونه اقدامی که باعث بر هم زدن آسایش و آرامش مردم شود مورد رصد نهادهای امنیتی و انتظامی قرار داشته و به شدت با آنان برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام وحید طالبی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به ضرورت و اهمیت خودسازی، اظهار داشت: خودسازی و تهذیب نفس از جمله مسائل مهمی است که فراوان مورد تأکید و توجه آیین مقدس اسلام قرار گرفته است و نقش محوری و اساسی در رسیدن انسان به مدارج عالی و کمالات اخلاق را دارد.

وی افزود: قرآن کریم تزکیه و تهذیب نفس را عامل رستگاری و راه وصول به سعادت معرفی کرده است و فساد اخلاق را منشأ رذالت ها و بدبختی ها و مایه زیان می شناسد.

امام جمعه پلدشت در ادامه با تاکید بر اینکه آبخیزداری، از مهمترین راهکارهای عبور از بی‌آبی است تصریح کرد: هدف از آبخیزداری عبارت است از مدیریت عملیات کشاورزی، دامپروری، سدسازی، ساختمان‌ و راه‌سازی، شهرسازی متناسب با عوامل طبیعی و زیستی هر منطقه تا به‌ صورت مطلوب و علمی، حوضه آبخیز از فرسایش حفظ گردد.

وی با اشاره به اهداف مذاکرات وین گفت: هدف اول، حذف کامل، تضمین‌شده و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌هایی است که علیه مردم ایران وضع شده و هدف دوم، تسهیل حقوق قانونی ملت ایران برای بهره‌مندی از دانش‌ صلح‌آمیز هسته‌ای به ویژه فناورری بسیار مهم غنی‌سازی برای مقاصد صنعتی طبق معاهده ان.پی تی است.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو افزود: «مطالبه‌گری» و «آرمان‌خواهی» دو انتظار اصلی از جنبش دانشجویی است که در صورت تحقق آن‌ها می‌توان شاهد جریان‌سازی سیاسی اجتماعی با محوریت این جنبش بود؛ انتظاراتی که رهبر انقلاب اسلامی بارها آن را گوشزد کرده‌اند.

وی با اشاره به ۱۲ آذر ۲۷ ربیع‌الثانی روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: قانون اساسی عالی‌ترین سند حقوقی کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است. قانون اساسی تعریف کننده اصول سیاسی، ساختار، سلسله مراتب، جایگاه، و حدود قدرت سیاسی دولت یک کشور، و تعیین و تضمین کننده حقوق شهروندان آن است و هیچ مسئله ای نباید با قانون اساسی مغایرت داشته باشد.

امام جمعه پلدشت ضمن تقدیر از سربازان گمنام امام زمان (عج) در خصوص ضربه به گروگان گیران اتباع خارجی، افزود: اراذل و اوباش فعال در این حوزه بدانند که هرگونه اقدامی که باعث بر هم زدن آسایش و آرامش مردم شود مورد رصد نهادهای امنیتی و انتظامی قرار داشته و بشدت با آنان برخورد می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha