پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست رئیس المصطفی و علمای ترکیه

حوزه/ رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: مسئولیت اصلی علمای اسلام و مراکز علمی، بسط و نشر علوم دینی در سراسر جهان و حفظ شاکله امت اسلامی در برابر خطرات و چالش‌های گوناگون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، در دیدار تعدادی از علما و فضلای ترکیه که برای حضور در دوره کوتاه مدت در ایران هستند، اظهار کرد: بخش زیادی از عزت و سربلندی امروز پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) به برکت انقلاب‌اسلامی و خون‌های عزیزی دانست که از ابتدا تا امروز در این راه ریخته شده‌اند.

وی افزود: به برکت نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، نگاه هزاران تشنه کسب معارف اهل‌بیت(ع) برای فراگیری علوم ناب اسلامی، به حوزه علمیه قم معطوف است و امروز ده‌هاهزار نفر از بیش از ۱۳۵ ملیت در جامعةالمصطفی به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.

استاد جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: در حالی که پیش از انقلاب‌اسلامی، حکومت پهلوی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بود تا بنیان حوزه‌های‌علمیه به صورت کامل برچیده شود، ولی امروز شاهد سرافرازی حوزه علمیه قم و گسترش ابعاد آن در سراسر جهان هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌عباسی،با تأکید بر نقش دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در گسترش فعالیت‌های علمی و دانشگاهی این مجموعه، ابراز کرد: دانش‌آموختگان و فضلای جامعةالمصطفی، سرمایه اصلی و مایه افتخار ما و هر کدام منشأ خدمت در گوشه‌ای از جهان هستند. مسئولیت اصلی ما و شما، بسط و نشر علوم دینی در سراسر جهان و حفظ شاکله امت‌ اسلامی در برابر خطرات و چالش‌های گوناگون است.

رئیس جامعةالمصطفی حفظ و صیانت از هویت پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را یکی از رسالت‌های دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی دانست و تصریح کرد: جامعه پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در مناطق مختلف، برای پیشرفت و تأمین حقوق شهروندی خود، باید به سمت اتحاد و رفع اختلافات حرکت کنند. البته وجود برخی اختلاف سلایق طبیعی است، ولی اتحاد، انسجام و همدلی، شرط اصلی موفقیت و خدمت است که همواره باید به آن توجه داشت.

لازم به ذکر است: در ابتدای این جلسه، علمای ترکیه‌ای حاضر در جلسه، دقایقی به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha