جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به مناسب ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، بر لزوم تکریم شأن و جایگاه معلولان و در نظر گرفتن توانمندی‌های معلولین و برنامه‌ریزی متناسب نهادهای مختلف برای استفاده از این توانمندی‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، در خطبه های این هفته نماز جمعه چغادک با اشاره به مناسب ۱۲ آذر، روز جهانی معلولان بر لزوم تکریم شأن و جایگاه معلولان در جامعه اسلامی و تغییر نگاه جامعه به معلولیت و در نظر گرفتن توانمندی‌های معلولین و برنامه‌ریزی متناسب نهادهای مختلف جهت استفاده از این توانمندی‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است مسؤلین مختلف شهری از شورا و بخشداری و شهرداری برنامه‌ریزی لازم و متناسب داشته باشند.

لزوم چاره‌اندیشی رفع مشکلات معلولین

امام جمعه چغادک بر لزوم دستیابی آسان به امکانات و خدمات شهری مخصوصاً برای تردد و ایاب و ذهاب که از گلایه‌های معلولین است تاکید کرد و گفت: یک معلول اگر بخواهد فرضاً بین چغادک و بوشهر تردد کند، اگر از تاکسی استفاده کند هزینه سنگینی بر او تحمیل می‌شود و اگر بخواهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند امکانات لازم برای سوار شدن او فراهم نیست، لذا باید شهرداری این مسأله را در برنامه داشته باشد که امکانات لازم را در این زمینه فراهم نماید.

کوتاهی در خدمت به مردم، باعث نارضایتی شده است

حجت الاسلام خدری، خدمت به مردم را از بهترین عبادت ها دانست و گفت: در روایات ما بر این مساله تأکید شده است چنانچه پیامبر گرامی خدا صلی الله علیه و آله در پاسخ به این سوال که محبوبترین انسانها نزد خداوند کیست؟ فرمود: کسی که بیشترین فایده را برای مردم داشته باشد.

امام جمعه چغادک افزود: همچنین آن حضرت می فرماید: ایمان به خدا و نفع رساندن به بندگان او، دو خصلت نیک است که برتر از آن چیزی نیست. اگر روحیه خدمت به مردم در مسؤلین ما وجود داشته باشد مردم قطعاً حمایت می کنند ولی اگر این طور نباشد، مطالبات مردم در مقابل مسؤلین قرار می گیرد و مشکل ایجاد می شود.

حجت الاسلام خدری با اشاره به خدمت بی منت و بدون خُلف وعده به مردم گفت: امام علی (ع)در نامه ۵۳ نهج البلاغه می فرماید: مبادا با خدمت هایی که انجام دادی بر مردم منت گذاری، یا آن چه را انجام داده ای بزرگ بشماری، یا مردم را وعده ای داده، سپس خلف وعده نمایی! منّت نهادن، پاداش نیکوکاری را از بین می برد، و کاری را بزرگ شمردن، نور حق را خاموش گرداند، و خلاف وعده عمل کردن، خشم خدا و مردم را برمی انگیزاند که خدای بزرگ فرمود: «دشمنی نزد خدا آن که بگویید و عمل نکنید».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha