جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاح نمایشگاه مکتب انقلاب در تهران

نمایشگاه هفته مکتب انقلاب اسلامی در ۳۰ غرفه با ارائه آثار مراکز حوزوی، دانشگاهی، نیروهای مسلح و پژوهشگران براساس اندیشه های رهبر معظم انقلاب، تا ۱۸ آذر پذیرای عموم مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام علی ثقفی، در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته مکتب انقلاب اسلامی که عصر جمعه در پادگان ولیعصر (عج) سپاه محمد رسول الله تهران برگزار شد، گفت: موضوع این هفته تبیین هدایت گری مقام معظم رهبری است و بر پایه آن شاهد آغاز هفته مکتب انقلاب اسلامی هستیم که پیرو سخنرانی معظم له در ۱۲ آذر سال ۱۳۷۹ است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته مکتب انقلاب اسلامی ادامه داد: کار ترویجی و پژوهشی حول بیانات مقام معظم رهبری شکل گرفته و در سطح مکتوب در نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی ارائه می شود.

مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در ادامه به اهم برنامه‌های هفته مکتب انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه با همکاری دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مختلف، برگزاری ۵ نشست تخصصی، ۷ سخنرانی متناسب با نام‌های هفته مکتب انقلاب اسلامی، پیش بینی برگزاری نمایشگاه ۱۲ آذر و رونمایی از نرم افزار مطابق با این موضوع از جمله برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.

حجت الاسلام ثقفی به شعارهای هفته مکتب انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: ۱۲ آذر مکتب انقلاب اسلامی و قانون اساسی، ۱۳ آذر مکتب انقلاب اسلامی و نظام انقلاب امام و امت، ۱۴ آذر مکتب انقلاب اسلامی و نظام سازی و نهاد سازی، ۱۵ آذر مکتب انقلاب اسلامی و هدایت گری رهبری و ۱۶ آذر مکتب انقلاب اسلامی و جوان پیشران، ۱۷ آذر مکتب انقلاب اسلامی و جهاد تبیین و خدمت عمومی و ۱۸ آذر مکتب انقلاب اسلامی و شایسته سالاری و عدالت خواهی نامگذاری شده شده است.

برگزاری نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی

حجت الاسلام ثقفی درباره نمایشگاه هفته مکتب انقلاب اسلامی هم گفت: این نمایشگاه در ۳۰ غرفه به ارائه آثار مراکز حوزوی، دانشگاهی، نیروهای مسلح و پژوهشگران پرداخته است. آثار نمایشگاه در قالب اندیشه مقام معظم رهبری به صورت کتاب ارائه شده و قرار است آثار نخبگان، خواص و مسئولان نیز به صورت کتاب ارائه شود.

وی با بیان اینکه بازدید عموم از نمایشگاه هفته مکتب انقلاب اسلامی آزاد است، اظهار کرد کرد: در حاشیه این نمایشگاه نشست‌های تخصصی حول محور اندیشه مقام معظم رهبری و روش شناسی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

هفته ای برای پاسداشت مکتب انقلاب | معرفی اندیشه های ولی امر در یک نمایشگاه

مراحل پنج‌گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته مکتب انقلاب اسلامی گفت: هر سال در ۱۲ آذر هفته «مکتب انقلاب اسلامی» برگزار می‌ شود و پژوهشگران، علما و صاحب نظران درباره مراحل پنج‌گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران بحث و تبادل نظر می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: ۱۲ آذر سال ۱۳۷۹ که مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در محضر رهبر معظم انقلاب بودند، ایشان در یک سخنرانی جامع و مفصل، با طرح یک مقطع جدید، درباره مکتب انقلاب اسلامی صحبت و فرآیند رسیدن به آنچه که مطلوب است را ترسیم کردند.

سردار فدوی افزود: فرماندهان سپاه از همان سال در پی تسهیل این فرآیند در کشورمان بودند، چراکه سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است و هر موضوعی که در انقلاب وجود داشته باشد، موضوع رسالت و ماموریت سپاه است.

وی ادامه داد: در آن سخنرانی رهبر معظم انقلاب پنج فرآیند تحقق اهداف اسلامی را ترسیم کردند، اولین فرآیند «انقلاب اسلامی» بود که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در مرحله دوم نیز «نظام اسلامی» تشکیل شد؛ مرحله سوم «دولت اسلامی» است که از سال ۱۳۵۸ تاکنون طول کشیده است، دولت البته به معنای دولت‌هایی که چند سال یک بار انتخاب می‌شوند، نیست، بلکه منظور کل ارکان نظام است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: تشکیل دولت اسلامی و رسیدن به عوامل تعیین کننده کامل دولت اسلامی خیلی طول کشیده است که باید محقق شود تا جمهوری اسلامی ایران وارد مراحل چهارم و پنجم یعنی «جامعه اسلامی» و سپس «تمدن نوین اسلامی» شود.

گفتنی است، بازدید عموم از نمایشگاه هفته مکتب انقلاب اسلامی در پادگان ولیعصر (عج) سپاه محمد رسول الله تهران تا ۱۸ آذر ۱۴۰۰برای عموم آزاد است.

هفته ای برای پاسداشت مکتب انقلاب | معرفی اندیشه های ولی امر در یک نمایشگاه

هفته ای برای پاسداشت مکتب انقلاب | معرفی اندیشه های ولی امر در یک نمایشگاه

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha