پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار با رئیس گنجینه کتب خطی مالی

حوزه، دکتر عبدالقادر حیدران موسس مجموعه کتب و نسخ خطی نفیس اسلامی شهر باماکو پایتخت کشور مالی در دیدار با نماینده جامعة المصطفی (ص) در این کشور به موضوع وجود آثاری از علما و دانشمندان مسلمانان ایرانی در مجموعه حیدران اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دکتر عبدالقادر حیدران از دین پژوهان و شخصیت های فرهنگی مطرح و نیز موسس گنجینه نفیس حیدران در کشور مالی در محل دفتر خود میزبان حجت الاسلام والمسلمین کارگر نماینده جامعة المصطفی (ص) العالمیه در این کشور بود.

دکتر حیدران در گفت‌وگو با نماینده جامعة المصطفی در مالی از وجود آثاری از دانشمندان مسلمان ایرانی در مجموعه خود خبر داد و افزود: در جریان بحث و جستجو در نقاط مختلف کشور مالی و سایر کشورهای منطقه متوجه شدیم که در ادوار گذشته علما و دانشمندانی از سرزمین پارسی در حوزه غرب آفریقا زندگی میکردند که از خود آثاری بجا گذاشته بودند. یا اینکه کتب دینی آنها توسط تجار و بازرگانانی که بین آفریقا و دریای پارس تبادل کالا میکردند به این منطقه آورده شده است. بخش اعظمی از این کتب جمع آوری شده و هم اکنون در مجموعه حیدران موجود میباشند.

لازم به ذکر است، در خلال این دیدار چند ساعته نماینده جامعة المصطفی ضمن بازدید از بخش های مختلف این کتابخانه و گنجینه عظیم اسلامی از نزدیک در جریان روند جمع آوری و ترمیم یا بازنویسی کتب و نسخ خطی منطقه غرب آفریقا قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha