دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کشف حجاب

حوزه/ حجت الاسلام جعفری گفت: حجاب و پوشش اسلامی یک وظیفه شرعی و قانونی برای همه می باشد و باید با کسانی که رعایت این مسائل را ندارند و در خودروها و محل های عمومی کشف حجاب می کنند به شدت برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، جلسه مشترک و فصلی مجمع رهروان امر به معروف و نهی ازمنکر استان اصفهان و نیروی انتظامی با حضور مدیر کل جدید دادگستری استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام جعفری به اهمیت امربه معروف ونهی از منکر اشاره و اظهار داشت: اولین کسی که خود را آمربه معروف و ناهی از منکر معرفی می کند، خداوند متعال می باشد که با این معرفی پی به ارزش واهمیت امربه معروف ونهی از منکر می بریم.

وی تصریح کرد: عدالت ناموس عالم خلقت است و یکی از عناصر مهم در عالم وجود حیات اجتماعی است که باید در این حیات اجتماعی هرچیزی در جای خود قرار گیرد و حریم وحدودها رعایت شود.

حجت الاسلام جعفری به فرق بین فحشا و منکر اشاره و افزود: فحشا یک گناه پنهانی است و منکر یک گناه علنی که این منکر باعث می شود جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد و خداوند متعال هر دو را نهی کرده است، کسی که انسانیت دارد، نباید در خلوت ومعرض عموم گناه کند، باید حدود الهی را در همه جا حفظ کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: بعد از خدواند متعال، پیامبران هستند که امربه معروف ونهی از منکر می کنند و یکی از برجسته ترین ویژگی های پیامبران این بود که امربه معروف ونهی از منکر می کردند، هدف از قدرت وتمکن او لیاء خدا و ائمه معصومین و صالحان برای تشکیل حکومت اسلامی و ظرفیت حکمرانی اسلامی، اجرای امربه معروف ونهی از منکر است.

مدیر کل دادگستری استان اصفهان به غربت امربه معروف ونهی از منکر اشاره کرد و افزود: امروز در جامعه فریضتین امربه معروف ونهی از منکرغریب واقع شده و باید تلاش کنیم که گرد وغبار غفلت را از چهره این دو فریضه مهم بزداییم، باید عملا همه مسئولین از جمله استاندار و دستگاه قضایی به صورت جدی در احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه استان به میدان بیایند و از همه ظرفیت ها استفاده کنند.

حجت الاسلام جعفری به نخبگان جامعه اشاره و عنوان کرد: یکی از گروه هایی که باید در جامعه امربه معروف ونهی از منکر کنند، نخبگان و خواص هستند، که مجمع رهروان امربه معروف ونهی از منکر به عنوان یک سازمان مردم نهاد که متشکل از نخبگان وصاحبان نفوذ در جامعه هستند که در احیای امربه معروف وهی از منکر فعالیت های چشمگیری داشته اند.

مدیر کل دادگستری استان اصفهان به حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر اشاره و اظهار داشت: حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر از وظایف دستگاه قضایی می باشد که در همین رابطه در اصفهان شعبه های قضایی ویژه در خصوص آمران به معروف و ناهیان از منکر راه اندازی خواهد شد.

وی در پایان به بعضی از هنجار شکنان در خصوص کشف حجاب در خودرو ها و محل های عمومی اشاره کرد و بیان داشت: حجاب وپوشش اسلامی یک وظیفه شرعی و قانونی برای همه می باشد و باید با کسانی که رعایت این مسائل را ندارند و در خودروها ومحل های عمومی کشف حجاب می کنند به شدت برخورد شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha