جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تقريرنويسي

حوزه/ مدیر ترویج و گسترش پژوهش معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: ثبت نام کارگاه تقریرنویسی درس خارج ۱۴۰۰ از ابتدای ۱۵ آبان شروع و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

هادی حصاری، مدیر ترویج و گسترش پژوهش معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اعلام این خبر گفت: ثبت نام کارگاه تقریر نویسی درس خارج ۱۴۰۰ از ابتدای آبان ماه شروع و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی ابراز داشت: در این دوره که به منظور توانمندسازی طلاب سطوح عالی در جهت تولید و ارائه تقریرات قابل ‌استفاده و چگونگی بهره‌مندی از دفاتر و تقریرات، پس از تدوین مطلوب آنها، برپا شده است، شرکت کنندگان با شیوه‌های گوناگون درس خارج و منابع مورد نیاز آشنا می شوند.

مدیر ترویج و گسترش پژوهش معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی و تسلط طلاب درس خارج بر تقریر دروس عنوان و تشریح کرد: روش شناسی اجتهاد، روش شناسی فقه و اصول، شیوه‌های تدریس خارج فقه و اصول، اهمیت، اهداف و جایگاه درس خارج و وظایف یک محصّل از جمله موضوعاتی است که در این کارگاه بررسی و تبیین می شود.

وی افزود: اصول و ویژگی‌های محتوایی یک تقریر خوب، طرح کلی حل یک مسأله فقهی و اصولی، آشنایی با منابع متداول علم اصول، فقه و دانش‌های مرتبط نیز، از موضوعات مورد آموزش در این کارگاه است.

حصاری در پایان با اشاره به الزامی بودن این کارگاه برای طلاب سال اول درس خارج، خاطرنشان کرد: مقطع درس خارج در واقع آخرین مرحله تحصیلی و یک گام قبل از ورود به مباحث اجتهاد می‌باشد که در این مرحله، یکی از بایسته‌های اساسی هر دانش‌پژوه حضور در درس خارج و مکتوب نمودن بیانات استاد است و اگر به نحو شایسته مدیریت شود، می‌تواند منشأ آثار مفید از جمله دست‌ به‌ قلم‌ شدن حرفه‌ای آنان شود.

لازم به ذکر است، این دوره به صورت مجازی از طریق سامانه lms حوزه علمیه خراسان برگزار خواهد شد طلاب می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به این دوره به کانال که در پیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/barname_pajhoheshi برای این دوره تشکیل شده مراجعه کنند با شماره ۳۲۰۰۸۴۶۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha