جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه های علمیه با آیت الله اعرافی

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بعد از اقدام در خصوص فقه های معاصر، حوزه علمیه نسبت به فلسفه‌های مضاف نگاه و اهتمام جدی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار اعضای ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه، ضمن تقدیر از اقدامات و برنامه‌های انجام گرفته، اظهارکرد: کارهای ارزشمندی با حداقل‌های موجود طی یکسال اخیر توسط این ستاد صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرحوزه‌های علمیه، ادامه داد: امروز نگاه به فناوری های نوین و دانش‌های روز رویکردی مهم در بدنه مدیریتی حوزه های علمیه است و هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از عرصه‌های علمی و دانشی حوزه را در بربگیرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، افزود: حوزه علمیه با توجه به رسالتی که دارد نسبت به نظام، انقلاب، اسلام، جامعه و مردم خود را مؤظف می‌داند تا مطالباتی را دنبال و پیگیری کند و در این عرصه از بین ۲۰۰-۳۰۰ کلان پروژه مهم نظام یکصد پروژه را با اولویت ممتاز در دستور کار خود قرار داده است که فقه معاصر و فلسفه مضاف نمونه‌هایی از آن است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: در گزارشی که ارائه شد، همه این پروژه‌ها ارزشمند، کلان و راهبردی است و لذا به منظور ارائه نتایجی متناظر با نیازهای حوزه علمیه، می بایست جلساتی را با معاونت پژوهشی و مرکز امور نخبگان برگزار کنید تا بر اساس توافقات این مسیر جدّی‌تر دنبال شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: همکاری این ستاد با معاونت پژوهش حوزه می بایست به عنوان همکاری‌های دو جانبه و در قالب یک برنامه ۵ ساله که شروع آن از ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ می باشد، دنبال شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: بسیاری از برنامه ها و طرح های حوزه می تواند به صورت هوش مصنوعی دنبال شود و این نیازمند یک برنامه ای مدّون و زمان بندی شده است.

عضو شورای عالی حوزه، به شناسایی و ساماندهی بیش از یک هزار نخبه حوزوی اشاره کردو گفت: مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه تاکنون بیش از ۱۱۰۰ نخبه حوزوی را شناسایی کرده‌اند که بیش از ۲۰۰ نفر آنان از اساتید سطوح عالی و تحصیلات مرتبط با دانش‌های روز را دارند که می‌توانند به مباحث مطرح شده و پیرامون هوش‌مصنوعی همکاری سازنده و اثرگذاری داشته باشند.

در ابتدای این نشست، بهروز مینایی، مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و فضای مجازی، گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

همچنین، محمدرضا قاسمی دبیر ستاد راهبردی فناوری‌های هوشمند حوزه با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های ستاد در جهت پیش‌برد اهداف کلان حوزه در زمینه مدیریت و به‌کارگیری فناوری‌های هوشمند در چهار ضلع علمی، راهبردی، گفتمان‌سازی و فنی، خلاصه ای از طرح هوشمندسازی نظام برنامه ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه را به مدیر حوزه های علمیه ارائه کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha