جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیپلمات آلمانی در حرم حضرت امیرالمومنین (ع)

حوزه/کاردار سفارت آلمان به همراه هیئتی به زیارت حرم حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) مشرف شده و با آثار تاریخی و باستانی آستان مقدس علوی آشنا شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "پیتر فلتن" کاردار سفارت آلمان به همراه هیئتی به زیارت حرم حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) مشرف شده و با آثار تاریخی و باستانی آستان مقدس علوی آشنا شد.

"پیتر فلتن" به احساساتش در حرم مطهر حیدری اشاره کرد و گفت: امروز اولین بار است که به نجف و آستان مقدس علوی مشرف می شوم. من از این مکان و معماری اسلامی صحن های مقدس، بسیار شگفت زده شدم.

وی افزود: ایمان مردم و زیارت صادقانه آنها در این حرم مطهر بسیار تعجب برانگیز است. مهم است که برای دین مکانی باشد که مردم به سوی آن بروند. به اعتقاد من حکمت اینجا وجود دارد و منزل حکمت در نجف اشرف است و این چیزی است که به آن نیاز داریم.

این دیپلمات آلمانی در خصوص شخصیت حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) گفت: من مسیحی هستم و شایسته نیست که در خصوص شخصیت بزرگ امام علی (ع) سخن بگویم. ایمان مردم به امام علی (ع) تعجب برانگیز است و ایشان پدر این گرایش دینی است.

وی در پایان بیان داشت: این حقیقت بسیار جالب است که بسیاری از مردم دوست دارند در نجف اشرف و در جوار امام علی (ع) دفن شوند و این یعنی آن می خواهند حتی بعد از مرگ در کنار امام (ع) باشند و این تعجب آور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha