جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قاسم پور

حوزه/ قاسم پور با بیان اینکه هویت طلبگی و نقش طلبگی وابسته به پایبندی در حوزه اخلاق و موازین دینی است، گفت: بر همین اساس مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین، سلسله نشست‌های درس اخلاق و مقدمات تزکیه نفس را ویژه طلاب برگزار می‌کند.

ناهید قاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، اظهار کرد: همه انبیاء و اولیای الهی برای متخلق کردن انسان‌ها به اخلاق پسندیده مبعوث شدند و مسیر تزکیه را از راه تعلیم و تعلم هموار کردند.

وی بیان کرد: علم و اخلاق دو معجزه و ارثیه انبیای الهی است و هویت طلبگی ایجاب می‌کند که طلاب خودسازی را وظیفه اصلی خود دانسته و از معجزه الهی اخلاق، در کنار علم، حفظ و حراست کرده و با کسب علوم دینی و روش‌های نشر آن، به تهذیب نفس بپردازند.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: اگر طلاب خودسازی را وظیفه اصلی خود دانسته و در این مسیر تلاش کنند تأثیر آن را در زندگی و جامعه اطراف خود خواهند دید و هیچ گاه احساس خستگی و سرخوردگی نخواهند داشت.

قاسم پور با اشاره به آیه ۱۵۹ آل‌عمران گفت: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر اکرم «صلی الله علیه و آله» فرموده : «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ...» (به مرحمت خدا بود که با خلق مهربان گشتی و اگر تندخو و سخت‌دل بودی مردم از گِرد تو متفرق می‌شدند)، گفت: نقش اخلاق در دعوت مردم به دین حق بسیار مهم بوده و صرفاً با کسب علم نمی‌توان به میدان توحید روی آورد؛ بلکه از بایسته‌های حوزه و حوزویان پرداختن به تهذیب نفس و رعایت تقوای الهی همراه کسب علم، در دوره تحصیل است.

وی ابراز کرد: برخی از طلاب تنها قطعه علم را در این پازل می‌بینند و علم را به تنهایی اصل و اساس می‌دانند در حالیکه هویت طلبگی و سربازی حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نقش طلبگی در حوزه اخلاق و پایبندی به موازین و دستورات الهی و نشر دین و پاسخ به نیاز جامعه و بشریت، مساله ای است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه قاسم پور گفت: نگاه طلبه باید نگاه تمدن سازی اسلامی و آماده‌سازی جهان برای ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) در سایه علم و اخلاق باشد و گرنه به فرموده حضرت امام خمینی(ره) درس‌های طلبگی منهای هویت اصلی طلبگی که همان سربازی امام عصر است چیزی جز یک مشت اصطلاحات نیست.

وی افزود: ضرورت و اهمیت این موضوع سبب شد تا مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین، سلسله نشست‌های درس اخلاق و مقدمات تزکیه نفس را با حضور استاد حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعایی در روزهای یکشنبه برگزار نماید که دعوت می‌شود طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان در این جلسات به صورت حضوری یا آنلاین شرکت کنند.

گفتنی است، شرکت در جلسه اخلاق به صورت آنلاین و از طریق لینک dte.bz/amin۱ و یا حضور در مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین میسر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha