جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وزیر صمت

حوزه/ وزیر صمت با اعلام آغاز پروژه مطالعاتی مبتنی بر ظرفیت ها در هر منطقه، گفت: در این طرح با در نظر داشتن تمامی ظرفیت ها، به دنبال دستیابی به اهداف دولت سیزدهم که همان توزیع متوازن امکانات و ثروت در سراسر کشور است، می باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت امشب در یادواره هفتصد و پنجاه شهید اصناف و فعالان اقتصادی استان همدان با اشاره به شهدا و شخصیت های شاخص استان همدان، اظهار داشت: همدان در طول تاریخ همواره خطه‌ای تاثیرگذار در عرصه انقلاب و اسلام بوده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت در جمهوری اسلامی بسیار خطیر است، عنوان کرد: زمانی که انسان به تمثال این شهدا نگاه می کند و یا با جانبازان و آزادگان ملاقات دارد، مسولیت سنگینی که بر دوش دارد را به خوبی حس می کند.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات یادواره شهدا، خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا دو اثر شخصی و اجتماعی دارد به نحوی که در بعد شخصی باعث ایجاد لطافت در روح انسان می شود و از روزمرگی‌ها انسان را خارج می‌کند.

وی افزود: در بعد اجتماعی نیز با برگزاری چنین مراسماتی، حرکت بزرگی که ملت ایران برای تحقق تمدن نوین اسلامی آغاز کردن را گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی یک آرمان سطحی نیست، گفت: تمدنی که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم کرده‌اند و در ادامه همین مسیر نیز شاهد بودیم که بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به صورت وسیع به موضوعات مرتبط با تمدن نوین اسلامی پرداخت، مطرح کرد: مشکلاتی که در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و معیشتی با آن روبرو هستیم نباید ما را از حرکت گسترده‌ای که ملت ایران آغاز کرده، غافل کند و مسیر دستیابی به پیشرفت‌های عظمی که در سال های گذشته بدست آورده ایم را استمرار ببخشیم.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، به حضور این شهید والامقام در حسینیه حضرت امام(ره) همدان اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی در همین حسینیه سخنان مهمی را مطرح کردند که ناشی از حکمت ایشان بود.

وی با بیان اینکه حکمت با مطالعه و بررسی حاصل شود، اظهار داشت: امثال شهید سلیمانی ها در همین شرایط سخت تلاش کردند و به درجات بالا دست پیدا کردند، بنابراین با وجود معضلاتی که با آن روبرو هستیم اما این امیدواری نیز وجود دارد که چنین افرادی هم در همین شرایط به حرکت در آمده اند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه مشکلات امروز در بازار ناشی از مشکلاتی است که طی سالیان گذشته روی هم انباشته شده است، یادآور شد: امروز در کشور نیازمند۱۰ تن فولاد هستیم که ۸ میلیون تن آن؛ تولید داخل است، اما این ظرفیت‌ در کشور وجود دارد که با مصرف هوشمندانه بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه کمبود ورق فولاد را با یک قاعده و تنظیم بازار برطرف کردیم، گفت: هم اکنون با وجود آنکه ظرفیت تولید ۲ میلیون تن ورق در کشور را دارا هستیم، اما این ظرفیت بلااستفاده مانده است و لذا با هماهنگی های صورت گرفته مقرر شده تا با سرمایه گذاری واحدهای صنعتی، این ظرفیت به صورت هوشمندانه فعال ‌شود.

وی با اعلام آغاز پروژه مطالعاتی مبتنی بر ظرفیت ها در تمامی شهرستان‌ها، یادآور شد: برنامه‌ای جامع برای تحقق سرمایه گذاری و اشتغال در طول چهارسال آینده، تدوین شده است.

وی افزود: در این برنامه با در نظر داشتن تمامی ظرفیت ها، به دنبال دستیابی به اهداف دولت سیزدهم که همان توزیع متوازن امکانات و ثروت در سراسر کشور است، می باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha