پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه طلاب شاهرودی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در جمع طلاب و فضلای شاهرودی مقیم قم به ارزیابی کارنامه دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در جمع طلاب و فضلای شاهرودی مقیم قم که در مسجد امام زین العابدین پردیسان قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت زینب کبری سلام الله علیها ولایت پذیری، ولایت فهمی و ولایت یاوری را از مهمترین ویژگی های شخصیتی عقیله بنی هاشم سلام الله علیها دانست.

وی در ادامه بسترسازی، پیروزی، استقرار، استکمال و استمرار را از مراحل پنجگانه انقلاب برشمرد و اذعان داشت: مرحله پنجم از جهات مختلف سخت تر از مراحل قبلی است، چون دورانی است که بسیاری از مسائل به ویژه نسل ها و نیازها و خواسته تغییر پیدا کرده، دشمنان زمان لازم را برای بسترسازی دشمنی و پیاده‌سازی طرح ها دارند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان این که دولت انقلابی بعد از ۳۲ سال آمده تا دولتی در تراز انقلاب تشکیل دهد، اظهار داشت: متاسفانه جامعه دچار استحاله تدریجی شده و فراموش کرده که برای چه انقلاب نموده است.

وی با تاکید بر این که نهضت اباعبدالله(ع) چهار مرحله از انقلاب را طی نمود، اظهار داشت: مراحل نهضت سید الشهدا ارزیابی تمام عیاری از نوع رفتار جامعه در مواجه با نهضت های اسلامی ارائه می‌دهد؛ امام حسین علیه السلام آغاز نهضت را از مدینه شروع نمودو دومین مرحله در مکه با آشکار سازی نهضت ادامه یافت؛ مرحله سوم نیز مهاجرت به سمت مقصد، مرحله چهارم نیز انجام رسالت و مرحله پنجم شهادت در راه الهی است. در هر یک از مراحل برخی از همراهی سید الشهدا(علیه السلام) بازمانده و برخی نیز تا اخرین مرحله همراه حضرت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بر اهمیت جهاد تبیین اشاره با بیان این که طلاب وظیفه سنگینی در این مسیر بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: اگر قدر انقلاب را ندانیم و مسیر را نتوانیم درست طی کنیم، زمینه‌سازی حکومت آخرین ذخیره الهی از ما سلب و ملتی دیگر واگذار خواهد شد.

کارنامه دولت سیزدهم از نگاه رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح اقدامات دولت آیت الله رئیسی با بیان این که تحولات دولت سیزدهم در دو بخش داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در سیاست خارجی از گرایش انحصاری به غرب خارج و چرخش به سمت توازن در تعامل شرق و غرب و محوریت تحولات در عرصه سیاست خارجی را در پیش گرفته است.

سخنران نشست با بیان این که دولت دوازدهم سیاست اقبال به غرب و ادبار به شرق را در پیش گرفته، زمینه تسلط فشاری دشمن را بالاتر برده و غرب را برای رویارویی با ایران جری‌تر نمود، اظهار داشت: دولت آیت الله رئیسی توازن در عرصه بین الملل را در پیش گرفته و با چرخشی صحیح مورد استقبال تمام کشورها قرار گرفته و در این دوره سطح روابط سیاسی و اقتصادی افزایش فراوانی یافت.

وی تغییر تدریجی رفتارهای عربستان و امارات را از حوزه‌های اثر بخش در تغییر رویکردهای سیاست خارجی دانست و اذعان داشت: دستیابی مردم یمن به تکنولوژی موشک‌های دوربرد، پهباد و پدافند بزرگترین چالش پیش روی جبهه همپیمانان عربستان است، به گونه‌ای که انصار الله یمن قابلیت هدف قرار دادن تمام نقاط عربستان را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی پذیرش ایران در پیمان شانگهای را از دیگر ثمرات تغییر رویکردهای سیاست خارجی دانست و افزود: بهره گیری بایسته از ظرفیت پیمان شانگهای، نیازمند گذر زمان و کسب حق رای است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: اگر امریکا یقین کند که ایران تا دوران طولانی توان برهم زدن اثربخشی تحریم ها را دارد، دست از سیاست های تحریمی بی ثمرش بر خواهد داشت.

وی تعامل گسترده برای خرید واکسن را از اثرات دیگر تغییر رویکرد در سیاست خارجی عنوان کرد و اذعان داشت: عادی شدن بیماری کرونا نباید ما را مغرور کند؛ چراکه این بیماری وحشتناک، نگران کننده بوده و باید اهتمام جدی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به بخشی از پیامدهای تحول در عرصه داخلی اشاره کرد و با بیان این که عدم استقراض از بانک مرکزی مهمترین متغیر دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: از زمانی که دولت سیزدهم وارد کار شده، تاکنون یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرده است.

وی با بیان این که اصلاح رویکردهای اقتصادی دولت تا ۱۰ ماه دیگر ثمرات خود را نشان خواهد داد، اظهار داشت: تقویت ارتباط مردمی و پیش بینی سفرهای استانی و حضور میدانی در میان آحاد جامعه آرامش بخش بوده، تقویت اثربخشی آن نیازمند به کارگیری برنامه ها و راهبردهای پویاست.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر این که چارچوب مذاکرات هسته‌ای تغییر پیدا کرده و به سمت مذاکره برای برداشتن تحریم ها سوق پیدا یافته است، خاطرنشان کرد: امریکایی ها به این امر واقف بوده، در ارائه راهبردها سراسیمه به دنبال برون رفت از این حالت هستند و صرفا راهبرد تعلیق موقت را در پیش گرفته‌اند؛ تا بتوانند روزنه‌ای را برای پیگیری راهبردهای خصمانه بعدی باز نگهدارند.

کارنامه دولت سیزدهم از نگاه رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا

وی تغییر در ساختار بودجه را از دیگر رویکردهای داخلی دولت سیزدهم عنوان کرد و با بیان این که پیگیری بودجه واقعی با کمترین کسری بودجه راهبردی صحیح، هزینه زاست، اظهار داشت: برچیدن ریشه فساد، افزایش تعاملات با کشورهای همسایه، کنترل افسارگسیخته کرونا و... از دیگر رویکردهای مهم دولت سیزدهم به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به تشریح سیاست جمهوری اسلامی در قبال قضیه افغانستان پرداخت و با بیان این که جمهوری اسلامی شدیدا مخالف جنگ میان مسلمانان و درگیریهای افغانی افغانی است؛ خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با سیاستی مستحکم بر ایفای نقش تمام اقوام و مذاهب در ارکان دولت و مشارکت ملت افغانستان در قدرت تاکید دارد.

وی بر هوشمندی وصف ناپذیر رهبر معظم انقلاب در تقویت بنیه های امنیتی کشور تاکید کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب جوانگرایی و بهره گیری از ظرفیت بالقوه جوانان را بسیار مهم می دانند و دولت سیزدهم نیز به این سمت حرکت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش پایانی سخنان خود بر موضوع آب اصفهان و جانمایی غلط صنایع آب طلب و بهره گیری از آب زاینده رود برای این صنایع را از چالش های جدی پیش رو دانست و یادآور شد: انتقال غیرکارشناسی آبهای شیرین به فلات مرکزی و استفاده از آن برای صنایع آب طلب در این مناطق و نیز جایگزینی سیاستگذاری محلی به جای سیاست ملی و پیگیری تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای دولت های پیشین از چالش‌هایی است که به موضوع آب دامن زده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha