چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری

 حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با تاکید بر ضرورت تبیین محورهای بیانیه گام دوم توسط روحانیت و حوزه های علمیه، تصریح کرد: «ما می توانیم» کلیدواژه مهم بیانیه گام دوم انقلاب است و جوانان باید آماده تمدن سازی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، صبح امروز در جمع اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین بخش هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته روحیه «ما می توانیم» است؛ جوامعی می توانند توسعه و پیشرفت داشته باشند که دارای هویت باشند و احساس توانمندی کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب و گفتمان تمدن نوین اسلامی دو نکته مهم را باید توجه ویژه داشت؛ روایتگری گام اول و ترسیم راه آینده کشور.

وی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند: تمدن نوین اسلامی، طلیعه ظهور منجی بشریت خواهد شد، لذا اینها جزو آموزه‌های دینی شیعی است که مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری اظهار کرد: تمدن نوین که ما آن را تمدن نوین اسلامی نامگذاری کردیم، در واقع تمدن نوین انسانی است، چون مواردی همچون اصول فطری انسان شامل عدالت، اخلاق، معنویت، سبک درست زندگی سالم در بیانیه گام دوم مطرح می‌شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: اگر بخواهیم بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کنیم باید راه را باز کرده و جوان را آماده و مجهز و ساختار را به گونه‌ای همراه کنیم که این کار انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری تصریح کرد: اگر ما بخواهیم به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کمک کنیم باید روی این نقطه متمرکز شویم که جوان را با آگاهی و آمادگی و تجهیزات لازم به میدان انقلاب بیاوریم و انگیزه و احساس مسئولیت لازم را در او پدید آوریم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در ادامه، راهکاری را برای آماده‌سازی نسل جوان و به فرموده ایشان: «کارهایی که می‌تواند نسل جوان را در نقش و شأنِ محور بودنِ حرکت عمومی جامعه کمک کند و ظرفیّت لازم را به آنها بدهد» بیان می‌کنند.

وی اظهار کرد: راهکار مقام معظم رهبری این است که جوان برای پذیرش این مسئولیت سنگین باید در «قالب گروهی» (کارگروه) با «دغدغه انقلابی» و «ناظر به افق تمدن اسلامی» فعالیت کند. تا جوان مشق فعالیت اجتماعی نداشته باشد آماده فعالیت اجتماعی نمی‌شود. تا جوان تمرین کنشگری نکرده باشد امکان حضور اجتماعی موفق ندارد

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با بیان اینکه برای گسترش برنامه های تهذیبی در مدارس برنامه ریزی دقیق انجام شود، عنوان کرد: برای تحقق این امر باید اساتید و معاونان تهذیب در مدارس مسائل اخلاقی را موضوع یابی کنند و براساس آن ها برنامه های قرآنی و تهذیبی اجرا شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور به نقش مهم مربی اخلاق در تربیت عملی انسان‌ها اشاره و تصریح کرد: مربی اخلاق کسی است که بتواند متربی خود را گام به گام در سلوک اخلاقی و معنوی راهنمایی دستگیری و راهبری کنند در معنای واضح تر مربی اخلاق در یک بازه زمانی طولانی با متربی خود ارتباط برقرار می کند نسخه عملی ویژه‌ای با تطبیق کلیات علم اخلاق بر احوال آن شخص صادر می نماید.

وی ادامه داد: این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد که مربی اخلاق می خواهد تحولی واقعی را در وجود متربی ایجاد کند و فرد مورد نظر را برای انجام اعمال اخلاقی انگیزه مند کند و ارزشهای اخلاقی را برای او درونی و پایدار سازد

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بیان کرد: مشاور اخلاق کسی است که مشکلات اخلاقی تربیتی را بررسی کرده و سعی دارد که گزاره های کلی را بر مصادیق خاص تطبیق و به صورت موردی مورد اجرا قرار دهد، در حقیقت مشاور اخلاق در واقع مرجع پاسخگویی به مشکلات اشخاص و ارائه رهنمود متناسب به افراد است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha