شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه علمیه خواهران خوزستان

حوزه/ مدرس حوزه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه، گفت: طلبه‌ای که وارد حوزه علمیه می‌شود، سرباز امام زمان(عج) بوده و به همین دلیل نباید در انجام وظیفه کوتاهی کند؛ بنابراین باید خودسازی کنیم و نماد یک سرباز امام زمانی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، جشن میلاد حضرت زینب(س) از سوی مدرسه علمیه حضرت زینب(س)، با حضور اساتید، طلاب و مبلغان در شهرستان امیدیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سیده زهرا موسوی، استاد اخلاق حوزه علمیه، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س)، اظهارداشت: حضرت زینب(س) شخصیتی است که امام سجاد(ع) ایشان را «عالمه به غیر معلمه» نامیده و این مهم نشان از جایگاه علمی بالای آن حضرت دارد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) شخصیتی بارز و علم ایشان لدنی است، گفت: حتی نام مبارک آن حضرت را خداوند متعال نام‌گذاری کرد تا در تمام ابعاد زینت پدر باشد.

موسوی، در پایان با اشاره به حدیث «منْ جَلَسَ مَجْلِساً یُحْیی فیهِ أمْرُنا لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ.» از امام رضا(ع)، به طلاب توصیه کرد که با آموختن صحیح دروس خود و مباحثه آن‌ها بتوانند در تبلیغ دین به‌خوبی عمل کنند.

طلاب نماد سرباز امام زمانی باشند

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، سمیه اندیشمند، مدرس حوزه علمیه حضرت زینب(س)، گفت: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده که ایشان شبیه‌ترین فرد به حضرت خدیجه(س) است.

وی ادامه داد: همان‌طور که حضرت خدیجه تمام اموال و دارای خود را در جهت اسلام خرج کرد، حضرت زینب(س) نیز از تمام دارایی خود در راه امام زمانش گذشت.

این استاد حوزه، بیان کرد: حضرت زینب(س) دارای القابی بسیار زیبا همچون ملیکه الدنیا، عقیله النساء، عدلیه الخمساء من الکسا، شریکه الشهید فی مصائبه، کفیله السجاد و سلاله الولایه است.

اندیشمند، گفت: طلبه‌ای که وارد حوزه علمیه می‌شود، سرباز امام زمان(عج) بوده و به همین دلیل نباید در انجام وظیفه کوتاهی کند؛ بنابراین باید خودسازی کنیم و نماد یک سرباز امام زمانی باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: تمام دغدغه یک طلبه باید ظهور آقا امام زمان(عج) باشد و مردم را آگاه کنیم که ظهور آن حضرت چه نعمت و نصیب بزرگی است؛ البته زمانی می‌توانیم در این کار موفق شویم که اخلاص داشته و کارهای خود را خالصانه انجام دهیم.

لازم به ذکر است، در انتهای این نشست، کتاب غربت فاطمی به شرکت‌کنندگان اهدا و از خانم سیده حکیمه موسوی، جهت تألیف کتاب تأثیر عفو ایثار بر تحکیم خانواده از منظر آیات و روایات تقدیر شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha