پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امضای تفاهم نامه همکاری مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه و قوه قضاییه

حوزه/ تفاهم نامه همکاری مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه و قوه قضائیه با موضوع بهره گیری از توانمندی های علمی و آموزشی و توسعه همکاری های علمی و فرهنگی توسط نمایندگان طرفین به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیرضا امینی، مدیر مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی و دکتر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در ۱۷ آذر تشکیل شد، تفاهم نامه همکاری با موضوع بهره گیری از توانمندی های علمی و آموزشی و توسعه همکاری های علمی و فرهنگی توسط نمایندگان طرفین به امضا رسید.

براساس این تفاهم نامه، طلاب شاغل به تحصیل در مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی در مقاطع مختلف تحصیلی مورد توافق طرفین پس از طی دوره های آموزشی مجتمع و دریافت مدرک تحصیلی حقوق و قضای اسلامی و یا فقه و حقوق با گرایش‌های مرتبط آن از حوزه های علمیه و همچنین طلابی که دارای حداقل مدرک تحصیلی سطح دو حوزه بوده و دوره های پیش نیاز مجتمع را گذرانده و موفق به دریافت گواهینامه شرکت در این دوره باشند، می‌توانند با گذراندن دوره کارآموزی قضایی، در منصب قضا در قوه قضاییه مشغول به خدمت شوند.

طلابی که موفق به گذراندن دوره های سطح ۲ مجتمع شده اند و یا در حال حاضر به عنوان دانش پژوه مجتمع در حال تحصیل در مجتمع هستند به تدریج جهت طی مراحل گزینش قضات براساس آئین نامه های مربوط، به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

بر مبنای تفاهم نامه منعقده پذیرفته شدگان آزمون های ورودی مجتمع پس از تاریخ انعقاد تفاهم نامه، دربدو ورود جهت طی مراحل گزینش به معاونت منابع انسانی قوه معرفی می شوند و در صورت پذیرفته شدن با بهره‌مندی از امتیازات کارآموزی قضایی، دوره های مورد نیاز مجتمع را به پایان رسانده و با دریافت مدرک مربوطه در اختیار قوه قضائیه قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha