چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلسه طلاب و فضلای تفتی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام گلوردی، گفت: شهرستان تفت نیازمند حضور طلاب و فضلای مستعد برای سکان‌داری فعالیت های فرهنگی و هماهنگ سازی ظرفیت ها و استعدادهای بومی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام گلوردی، امام جمعه شهرستان تفت در جمع طلاب و فضلای تفتی مقیم قم، ضمن تبریک میلاد عقیله اهل بیت(علیهم السلام) زینب کبری(سلام الله علیها)، حضور در جمع علما، فضلا و طلاب را بسیار ارزشمند دانست.

وی در ادامه ضمن تشریح ظرفیت های جغرافیای تفت، گستره حدود ۴۰۰ آبادی در شهرستان تفت را مورد توجه قرار داد و با بیان این که مسئله هجرت از واژه های مقدس در فرهنگ دینی است، خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم و روایات اسلامی مملو از آیات و احادیثی است که بر اهمیت مهاجر فی سبیل الله تاکید دارد.

امام جمعه شهرستان تفت به آیه « وَالَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ وَالَّذینَ آوَوا وَنَصَروا أُولئِکَ هُمُ المُؤمِنونَ حَقًّا لَهُم مَغفِرَةٌ وَرِزقٌ کَریمٌ»، (آیه ۷۴ سوره الانفال) اشاره کرد و با بیان این که علما و طلاب مصداق بارز مهاجران فی سبیل الله هستند، خاطرنشان کرد: حضور در حوزه های علمیه لطف و عنایتی الهی است که باید قدردان آن بوده و باور و علقه اسلامی و توجه به مسائل دینی را در خود تقویت نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین گلوردی با تاکید بر این که دشمنان اسلام با تمام وجود وارد میدان شده تا نسل شیعه را قطع نمایند، اظهار داشت: تحصیل علوم دینی، گام نهاد در مسیر الهی و جهادی بزرگ در راه نشر معارف ناب الهی و پاسخ به نیازها و شبهات است.

امام جمعه شهرستان تفت با بیان این که مفسران در تفسیر آیه ۷۴ سوره الانفال سه نشانه کریمانه بودن، گوارایی و این که تمام ذرات آن برای وجود انسان منفعت داشته باشد را از ویژگی‌های رزق کریم ذکر کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین گلوردی آیه ۵۸ سوره حج را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: « وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ»، و کسانی که در راه خدا هجرت کرده سپس کشته شده یا مرده اند، به یقین خدا رزقی نیکو به آنان می دهد؛ و قطعاً خدا بهترین روزی دهندگان است.

وی در تبیین علامات و نشانه‌های روزی حسن، نداشتن دغدغه انقطاع را از شاخصه‌های رزق نیکو دانست و یادآور شد: به دست آوردن آن زحمتی در بر نداشته، هیچ گاه کم نمی شود و جذابیت وصف ناپذیر داشتن و استفاده زیاد از آن انسان را مریض نمی کند از مهمترین ویژگی‌های رزق حسن و روزی بهشتی به شمار می رود.

امام جمعه شهرستان تفت با بیان این که مهاجرین الی الله رستگاران و بالاترین درجه داران بارگاه ایزد منان هستند، خاطرنشان کرد: علما و بزرگان پرچمداران هدایت جامعه بوده و با هجرت خود پس از کسب معارف و علم باید جوابگوی شبهات و هجمه‌های فرهنگی دشمن باشند.

حجت الاسلام گلوردی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت تمرکز بر مطالعه و مباحثه و تقویت بنیه های علمی برای پاسخ به نیازهای دینی و فرهنگی، اظهار داشت: شهرستان تفت نیازمند حضور طلاب و فضلای مستعد برای سکان‌داری فعالیت های فرهنگی و هماهنگ سازی ظرفیت ها و استعدادهای بومی است.

نیازمند حضور طلاب و فضلای تفتی در شهرستان هستیم

حجت الاسلام محسن پاک طینت رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت نیز در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت، فعالیت سازمان تبلیغات را دیده بانی نیازها و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی دانست و اظهار داشت: اداره سازمان تبلیغات همچون برجکی است که تمام شئون متناظر به فعالیت های دینی و فرهنگی، نیازها، جبهه های هجمه و ظرفیت ها را رصد و تبیین می کند.

وی بر اهمیت دقت در شناسایی ظرفیت‌ها، نیازها و اولویت سنجی فعالیت‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: شهرستان تفت در ایام تعطیل به ویژه روزهای پایانی هفته میزبان ۵۰ هزار نفر از هموطنان و گردشگران عزیز است. این حوزه میدانی ارزشمند برای عملیاتی‌سازی طرح‌های فرهنگی و تبلیغی است.

حجت الاسلام محسن پاک طینت در بخش پایانی سخنان خود ضمن ارائه آماری از مباحث جمعیت و خانواده، بر لزوم توجه طلاب و مبلغان شهرستان تفت به مباحث جمعیت تأکید کرد.

نیازمند حضور طلاب و فضلای تفتی در شهرستان هستیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha