شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرکز مدیریت حوزه علمیه استان گیلان

حوزه/ حجت الاسلام احمدی، گفت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای تبدیل فرهنگ حفظ منابع طبیعی به معارف عمومی بوده و در این راستا برنامه‌ریزی صورت گرفته که در هفته منابع طبیعی چندین هزار کاشت نهال با حضور طلاب در استان صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، جلسه مشترک حوزه علمیه با منابع طبیعی استان گیلان به میزبانی مدیریت حوزه علمیه با محوریت امنیت زیست محیطی و خسارت‌های آن برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام احمدی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، گفت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای تبدیل فرهنگ حفظ منابع طبیعی به معارف عمومی بوده و در این راستا برنامه‌ریزی صورت گرفته که در هفته منابع طبیعی چندین هزار کاشت نهال با حضور طلاب در استان صورت بگیرد.

وی افزود: خسارت‌هایی در تهدید امنیت زیستی کشور وجود دارد که بعضاً قابل جبران نیست و باید تدابیری اندیشیده شود که در آینده جلوی این خسارت‌ها گرفته شود.

حجت‌الاسلام احمدی، با تأکید بر پیشگیری از خسارت‌های زیست محیطی، گفت: با ۱۳ سازمان و نهادهای مربوطه تفاهم‌ نامه‌ای را تنظیم کرده‌ایم که با بسیج شدن همه ارگان‌ها بتوانیم جلوی تخریب زیست محیطی کشور بلکه جلوی تخریب زیست محیطی زمین را بگیریم، که این دغدغه مراکز دولتی و رهبری است.

وی بیان کرد: با ظرفیتی که حوزه علمیه استان دارد می‌توان با آموزش و به‌کارگیری طلاب در سطح استان، نهال‌کاری را به فرهنگ عمومی تبدیل کرد؛ زیرا مردم با دیدن روحانیت و طلاب به میدان خواهند آمد و اگر این کار رسانه‌ای شود، استان‌های دیگر هم تبعیت خواهند کرد.

وی در پایان سخنان خود به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر «مَنْ وَجَدَ ماءً وَ تُراباً فَافْتَقَرَ، فَأَبْعَدَهُ اللهُ!» اشاره کرد و گفت: کسی که آب و زمین در اختیار داشته باشد و با این حال فقیر و نیازمند گردد، از رحمت خدا دور است.

همچنین در ادامه حجت الاسلام قاسم علیپور، مدیر حوزه علمیه استان گیلان گفت: محیط زیستی که خداوند در اختیار ما قرار داده را باید حفظ کنیم و حتی باید با کاشت نهال و پرورش گیاهان دارویی و ... آن را ارتقاء دهیم؛ اما متأسفانه بجای ارتقاء به محیط زیست ضرر می‌زنیم.

وی در پایان اظهارداشت: حوزه علمیه به اندازه سهم خود، احساس دِین می‌کند، امروز می‌بینیم که بعضی استان‌ها مانند استان اصفهان دچار مشکلات ملموس زیست محیطی از جمله کمبود آب شدند که احتمال دارد ۱۰ سال دیگر چنین مشکلی هم برای گیلان هم پیش بیاید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha