جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه مدیر حوزه علمیه استان ایلام و  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: یکی از برنامه های مدارس علمیه استان که در آینده نزدیک با حضور و همکاری اساتید، کادر و طلاب اجرا خواهد شد کاشت هزاران نهال در سراسر استان ایلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، در دیدار با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اظهار داشت: یکی از برنامه های مدارس علمیه استان که در آینده نزدیک با حضور و همکاری اساتید، کادر و طلاب اجرا خواهد شد کاشت هزارن نهال در سراسر استان است.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام اظهار کرد: در سال های اخیر این امر در شهرستان های مهران و دهلران در یک بخش وسیع به همت حوزه علمیه انجام شده که در زمینه های مختلف از جمله مسئله ریزگردها بسیار موثر بوده است.

وی در پایان افزود: به تأسی از بیانات مقام معظم رهبری، حوزه علمیه ایلام وظیفه خود می‌داند که در هر زمینه ای که منابع طبیعی احساس نیاز کند بالاخص در زمینه ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، به صورت جهادی همکاری لازم را داشته باشد.

در ادامه این جلسه، رضا احمدی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های حوزه و طلاب در زمینه ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ منابع طبیعی، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و شرایط سختی که در سال های اخیر به خاطر کمبود میزان بارش باران پیش آماده است باید همه ارگان ها با کمک مردم و رهنمودهای شما و طلاب عزیز در بحث ترویج فرهنگ حفاظت و احیای منابع عزم خود را جزم کنند.

وی افزود: در همین راستا دو پویش در حال اجرا است که یکی از این پویش ها تحت عنوان «هر شهید هزار نهال» است؛ شروع این حرکت عظیم از استان ایلام صورت گرفته است. پویش دیگری که در حال انجام است پویش «بذرکاری برای نجات زاگرس» که هر هفته یک سازمان مردم نهاد از ۱۰ آذر ماه به کمک بسیجیان، سپاه و حوزه علمیه در اجرای آن همکاری دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha