سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسابقات خانوادگی طلاب خراسان جنوبی

حوزه/ مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی‌ گفت: چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه خانواده های طلاب و روحانیون خراسان‌جنوبی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مجازی و حضوری در حال برگزاری است.

حجت الاسلام هادی جعفری‌راد، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان‌جنوبی، در حاشیه برگزاری چهارمین دوره جشنواره مسابقات قرآن و عترت خانواده‌های طلاب مرکز حوزه علمیه خراسان‌جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: این مسابقات با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان در حال برگزاری است.

وی با بیان این‌که این جشنواره قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآن و با حضور ۲۰۵ نفر از خانواده طلاب طی دو روز ۲۳ و ۲۴ آذرماه در خراسان‌جنوبی در حال اجرا است، تصریح کرد: همسران و فرزندان طلاب اعم از شیعه و سنی در این جشنواره قرآنی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که ۳۰ درصد شرکت‌کنندگان امروز به صورت مجازی در مسابقات مذکور شرکت کردند، ابراز کرد: ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان نیز فردا در دو نوبت صبح و عصر به صورت حضوری در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام جعفری با بیان این‌که خانواده‌های طلاب به عنوان خانواده الگو مطرح هستند،خاطرنشان کرد: این طرح در راستای نقش کلیدی و محوری خانواده طلاب به عنوان خانواده الگو و برای تقویت و به‌روز شدن اطلاعات قرآنی خانواده‌های روحانی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که مخاطبان طرح با سهولت می‌توانند در کلاس‌های آموزشی این جشنواره شرکت کنند، افزود: خوشبختانه سال به سال، استقبال مناسبی از سوی خانواده‌های طلاب به خصوص در بخش مسابقات صورت گرفته است.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی‌ با اشاره به این‌ نکته که قرآن، دارای حقایق و آموزه های بسیاری است، عنوان کرد: بایستی از این آموزه ها در راستای ارتقا و اعتلای جامعه اسلامی به نحو شایسته بهره گیری شود.

حجت الاسلام جعفری ترویج و تعمیق آموزه های قرآنی را در جامعه نیازمند کار و تلاش، تحقیق و تدبر دانست و یادآور شد: متاسفانه قرآن در جامعه امروزی مهجور مانده است و باید در این حوزه فعالیت های بیشتری انجام گیرد.

وی ضمن اشاره به این‌ مهم که حق قرآن کریم در جامعه به خوبی ادا نشده است، بیان کرد: آنچه مسلم است آن است که اقدامات و فعالیت های بسیاری در حوزه ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در کشور انجام گرفته است،اما در برابر عظمت قرآن بسیار ناچیز است و این امر می طلبد تا اقدامات بیشتری در این حوزه انجام گیرد.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی‌ با اشاره بر برگزاری این دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های طلاب در خراسان‌جنوبی، افزود: همانطور که اشاره شد این مسابقات به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی و در رشته حفظ قرآن در حال برگزاری است.

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: به برگزیدگان مسابقه قرآنی ویژه خانواده‌های طلاب و روحانی استان؛هزینه سفر سه روزه به مشهد مقدس و همچنین جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که متاسفانه در خراسان‌جنوبی کمبود مربی قرآن مشهود است، اظهار کرد: اگر خانواده‌های طلاب و روحانیون مربی قرآن داشته باشند قطعا استقبال‌شان‌ از این مهم بیشتر خواهد بود.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان‌جنوبی‌ با تاکید بر این‌که اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی هر دستگاه به بحث قرآن و فرهنگ‌سازی در این زمینه می‎تواند مؤثر باشد، گفت: امروز ما در عصر شبیخون فرهنگی قرار داریم و مقابله با فرهنگ‌های نامناسب و ناشایست غربی نیازمند همت جمعی‌ است.


حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: رسانه‌ها و در راس آن رسانه ملی، نقش مهمی در زمینه اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ قرآنی دارد و شایسته است در مراسمات ویژه برنامه‌های قرآنی بیش از پیش برجسته شود.

وی در پایان ضمن انتقاد از کمبود اعتبارات فرهنگی در دولت قبل، اظهار داشت: امیدواریم که برای مسائل فرهنگی در اعتبارات ۱۴۰۱ توجه ویژه‌ای شود و از آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم نیز تقاضامندیم‌ که در این زمینه به صورت مستقیم ورود پیدا کنند.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha