جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نجم

حوزه/ در بحث وحدت حوزه و دانشگاه، قرار است هم وحدت اتفاق بیفتد و هم مباحث علم و دین مطرح و دنبال شود تا گره ای از مشکلات شهر و جامعه باز کند و ان شاءالله خروجی آن تربیت نیروهای انقلابی و جهادی تراز انقلاب باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سلسله نشست هم اندیشی و مشورتی با موضوع «وحدت حوزه و دانشگاه» به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با اشاره به هدف از برگزاری این هم اندیشی گفت: به مناسبت گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، این جلسه هم اندیشی به منظور برنامه ریزی برای برگزاری برنامه فاخری که در خور حوزه و دانشگاه باشد تشکیل شده است. اهمیت و ارزش این برنامه ریزی برکسی پوشیده نیست و اعتقاد ما این است که برنامه ها کاربردی باشد تا گره ای از مشکلات شهر و جامعه باز کند و ان شاءالله خروجی آن تربیت نیروهای انقلابی و جهادی تراز انقلاب باشد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران سمنان، با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای بزرگداشت ۲۷ آذر، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو مجموعه علمی، فرهنگی و پژوهشی هستند و مانند دو مجمومه نظامی کشور سپاه و ارتش که وظیفه حفظ مرزها و پاسداری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند، حوزه و دانشگاه نیز حفظ مرزهای عقیدتی را برعهده دارند. ما حوزویان و دانشگاهیان باید دست به دست هم دهیم تا خروجی حوزه و دانشگاه را به پیش ببریم و ایده های کاربردی در سطح کلان برای عرضه به جامعه داشته باشیم و سیاست گزاران از روش دانشگاه با نگاه حوزوی برای عملیاتی کردن آن استفاده خواهند کرد.

در ادامه بشارت، از اساتید دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو بال علمی جامعه هستند و وظیفه برطرف کردن نیازهای علمی جامعه را بر عهده دارند. این نشست های مشورتی را خاص ۲۷ آذر نکنیم و حلسلات مستمر و گفتگو محور را با هم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث وحدت حوزه و دانشگاه، قرار است هم وحدت اتفاق بیفتد و هم مباحث علم و دین مطرح و دنبال شود. در قدم بعدی کارگروه های تخصصی تشکیل شود که خروجی آن به عنوان مثال تهیه ی یک سند انتزاعی باشد و نگاه مسئله محور می تواند در حوزه و دانشگاه سمنان اتفاق بیفتد.

در پایان این نشست، ابراهیمی ورکیانی از اساتید دانشگاه گفت: متاسفانه نگاه تجددی و سنتی که میان دانشگاه و حوزه وجود دارد، نوعی نگاه دور کردن آنها از یکدیگر است، در حوزه علمیه بیشتر روی مبانی کار می شک اشکالی که وجود دارد این است که نوعا اساتید کنونی حوزه، قلم بدست نیستند از آن سو، اساتید دانشگاه قلم بدست هستند. خوب است که یک پروژه تحقیقاتی با موضاعات روز را مشترکا حوزه و دانشگاه برعهده بگیرند و ان شاءالله یک خروجی فاخر حوزوی و دانشگاهی داشته باشیم.

در این نشست هم اندیشی و مشورتی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، خانم کمشی کمر، معاون فرهنگی تبلیغی استان، خانم سالم، معاون پژوهش استان، حجت الاسلام والمسلمین عین الکمال، مدیر مدرسه علمیه صادقیه، حجت الاسلام قاسم پور، معاون پژوهش مدرسه صادقیه، رئیس و مسئولین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، حجت الاسلام ذوالفقاری و حجت الاسلام والمسلمین رستمیان، اساتید گروه معارف دانشگاه دکتر بشارت و دکتر ابراهیمی ورکیانی حضور داشتند که به میزبانی و دعوت دانشگاه سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha