دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد دارستانی

حوزه/ کارشناس معارفی حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: به خانه علی علیه‌السلام حمله کردند تا مردان را بکشند و ریشه امامت را بخشکانند اما با به شهادت رساندن فاطمه سلام‌الله علیها از خون امامت گذشتند؛ اگر حضرت علی علیه‌السلام بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) دست به شمشیر می‌برد دیگر نامی از پیامبر باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد دارستانی چهارشنبه شب در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه بیان رخدادهای فاطمیه استخوان در گلو و خاری در چشم است، اظهار کرد: ما برای کربلا به‌خوبی می‌توانیم صحبت کنیم اما در مورد فاطمیه زبان کوتاه است.

وی اضافه کرد: در هند زمانی که گاندی از دنیا رفت به حرمت او دخترش را نخست وزیر هند کردند اما امت اسلام بعد از پیامبر به خانه دختر ایشان حمله کردند و خانه حضرت را آتش زدند.

استاد حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) مردم دچار حیرت و سرگردانی شدند، چراکه در خانه پیغمبر خدا دعوای بسیاری بود و همسران و اصحاب و دیگر افراد روبروی یکدیگر بودند.

وی ادامه داد: حضرت علی علیه‌السلام ۴۰ شب درب خانه‌ها رفتند تا غدیر را به آن‌ها یادآوری کنند اما شب‌های آخر درب را بر روی علی علیه‌السلام باز نمی‌کردند، ایشان یار نداشتند که توانستند خانه ایشان را آتش بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دارستانی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین علیه‌السلام از هر روشی برای بیداری جامعه استفاده کردند، تصریح کرد: اگر علی علیه‌السلام ۱۳ یار داشتند قیام می‌کردند و نمی‌گذاشتند حکومت را غصب کنند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها جانانه و یک تنه از علی علیه‌السلام دفاع کردند، گفت: به خانه علی علیه‌السلام حمله کردند تا مردان را بکشند تا ریشه امامت را بخشکانند اما با به شهادت رساندن فاطمه از خون امامت گذشتند چراکه پیش خود گفتند که اگر ما جان علی (علیه‌السلام) را بگیریم راحت می‌شود اما اگر جان فاطمه (سلام‌الله علیها) را بگیریم هیچگاه علی (علیه‌السلام) راحت نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دارستانی افزود: اگر حضرت علی علیه‌السلام بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) دست به شمشیر می‌برد دیگر نامی از پیامبر باقی نمی‌ماند و اگر رشادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها هم نبود امروز خبری از امامت و نبوت هم نبود چراکه اگر فاطمه سلام‌الله علیها فدا نمی‌شد امام علی علیه‌السلام و حسنین را به شهادت می‌رساندند.

کارشناس معارفی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه فاطمیه خط مقدم ما است، اظهار کرد: فاطمیه باید همانند عاشورا و محرم رونق بگیرد چراکه اگر فاطمیه نبود اسلام و تشیع هم نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha