پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / آیین رونمایی از کتاب «رجال تفسیری» اثر ارزشمند آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی گفت: کتاب «رجال تفسیری» تاکنون در ۷ جلد نوشته شده است و تا ۲۰ جلد نیز می تواند ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی مدیر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، امروز در آیین رونمایی از کتاب «رجال تفسیری» که با اشراف آیت الله العظمی جوادی آملی تألیف شده است همزمان با هفته پژوهش و در سالن همایش های بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: حوزه علمیه قم که اساسی ترین رکن پژوهش در نظام اسلامی است، آثار پژوهشی خود را در این هفته به نمایش می گذارد؛ به لطف خدا حوزه علمیه قم پژوهش در عرصه های مختلف را مد نظر دارد که در زمان های مختلفی به معرض دید مردم قرار می دهد.

وی افزود: کتابی که امروز رونمایی می شود، حاصل تلاش بیش از ۱۰ ساله جمعی از محققین می باشد که با اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی به رشته تحریر در آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی همواره بر این نکته تأکید دارند که علم تفسیر علمی بسیار مهم است که حوزه های علمیه باید هرگز از آن غافل نشوند.

وی دانش فقه را دارای عمقی بیش از هزارساله دانست و گفت: در علم فقه شاخه های مختلفی از علوم همچون رجال باید به خدمت گرفته شود تا به نتایج دقیق برسد.

مدیر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تصریح کرد: حضرت آیت الله جوادی آملی علم رجال را از لوازم تفسیر قرآن کریم نیز دانسته و بر تحقیق در این باره تأکید دارند.

وی با اشاره به دانش بودن رجال تفسیری افزود: رجال تفسیری یک حقیقت عینی و یک علم است که به فهم هرچه بهتر قرآن کریم کمک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی بیان داشت: کتاب «رجال تفسیری» تاکنون در ۷ جلد نوشته شده است و تا ۲۰ جلد نیز می تواند ارتقا یابد.

وی گفت: حوزه بایستی با این دستمایه های علمی خود را به فراز علمی اصیل برساند؛ رجال تفسیری یک جریان علمی بوده که به دست محققان تلاشگری به راه افتاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha