چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وزیر علوم

حوزه / وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه امروز تزریق امید به دانشجویان یک وظیفه همگانی است، گفت: نباید از پیشرفت‌هایی که در کشور رخ می‌دهد غافل شویم و  تنها به دنبال پمپاژ ناامیدی در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه، با تاکید بر اینکه امروز تزریق امید به دانشجویان یک وظیفه همگانی است، اظهار داشت: نباید از پیشرفت‌هایی که در کشور رخ می‌دهد غافل شویم و تنها به دنبال پمپاژ ناامیدی در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ حتی نمی‌توانستیم سیم خاردار بسازیم اما امروز توسط جوانان این مرز و بوم پهپاد می‌سازیم، عنوان کرد: با دیدن این همه رشدی که در کشور به برکت انقلاب به وجود آمده، انسان احساس غرور می کند.

زلفی‌گل با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا جوانان را در ادامه راه دلسرد کند، گفت: دانشگاهیان ما افراد متدین، باتقوا و مسئولیت‌پذیر هستند و برای ارتقا و پیشرفت کشور باید به علم و ایمان و تقوا نیز مجهز شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ های سراسر کشور پذیرای دانش‌آموزان پرشور و شعف هستند، مطرح کرد: دانشگاه با فراهم کردن شرایط رشد دانش آموزان، باید به تربیت مدیران آینده مشغول شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه علم امروز مدیون بوعلی سیناست، اظهار داشت: دانشمندان به دنبال کشف مایع حیات و ماده‌ای بودند که با آن همه چیز را به طلا تبدیل کنند، در حالی که ابوعلی سینا در کتاب "ابطال کیمیا" این روش‌ها را موهوم خوانده و بر این موضوع تاکید داشت که باید دنبال کیمیای علم باشیم.

وی با تقدیر از زحمات دکتر محمدی رئیس سابق دانشگاه بوعلی بر لزوم تقویت دانشگاه بوعلی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تاکید کرد و یادآور شد: زمانی دانشگاه بوعلی‌ تنها دارای دو دانشکده علوم پایه و کشاورزی بود، اما امروز در اکثر رشته‌ها رشد کرده است و حتی دو وزیر از این دانشگاه معرفی شده است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha