شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
e

حوزه / شهردار کاشان تصریح کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند بازوان توانای مدیریت شهری در اعتلای فرهنگی و اجتماعی و تزریق معنویت و اخلاق به جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حسن بخشنده امنیه، شهردار کاشان، شامگاه روز گذشته در نشست هم اندیشی «وحدت حوزه و دانشگاه؛ بستر اعتلای مدیریت شهری» که با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد، گفت: «مدیریت بحران»، موضوع دیگری است که شهرداری کاشان به دنبال استفاده شایسته‌تر از ظرفیت جامعه نخبگانی و دانشگاهی است؛ موضوعی که حیات امروز و آینده جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: اگر وضعیت کنونی در حوزه مصرف منابع تجدیدناپذیر و همچنین ضعف ساختاری در برابر بلایای طبیعی را حاصل تصمیمات و فعالیت‌های غیرکارشناسی بدانیم تنها راه برون‌رفت از این وضعیت برگشت به نظر متخصصان و دلسوزان دانشگاه است.

شهردار کاشان، به نقش مهم حوزه در افزایش روحیه مشارکت جویی در جامعه اشاره کرد و افزود: افزایش روحیه مشارکت‌جویی موضوع دیگری است که حوزه قادر است با ایفای نقش موثر خود، زمینه رشد و پیشرفت شهر را مهیا کند.

بخشنده امنیه متذکر شد: تشویق شهروندان به توسعه و آبادانی دارالمومنین با تأکید بر مسئولیت فردی و اجتماعی از سوی ائمه جماعات و مبلغان دینی یکی از زمینه‌های سودمندی است که مدیریت شهری را برای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان یاری می کند.

شهردار کاشان عنوان کرد:حوزه‌های علمیه می‌توانند بازوان توانای مدیریت شهری در اعتلای فرهنگی و اجتماعی و تزریق معنویت و اخلاق به جامعه باشند.

بخشنده امنیه، خاطرنشان کرد: با توجه به موضوع« ارتقای فرهنگ عمومی و شهروندی» به عنوان یکی از مأموریت‌های مدیریت شهری، نقش‌آفرینی حوزه می‌تواند ثمربخشی فعالیت‌های فعالیت‌های فرهنگی در این عرصه را مضاعف کند.استفاده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از نظر متخصصان دینی حوزه می‌تواند با ضمیمه کردن پیوست‌های اعتقادی به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی عیار سودمندی آنان را برای جامعه افزون کند.

شهردار کاشان گفت:«شهر هوشمند» از مواردی است که دانشگاه می‌تواند یکی از ارکان اصلی حرکت محسوب شود. شهری که مبتنی بر شفافیت و جامعیت می‌تواند ضمن پاسخگویی به نیاز شهروندان، از بروز فساد و تبعیض جلوگیری کند.

وی در پایان عدم استفاده از نظر متخصصان را عامل شکل گیری معضلات شهری کاشان دانست و گفت:در حال حاضر کاشان با انبوهی از مشکلات و چالش‌های زیرساختی و خدماتی و نیز حجم قابل توجهی از ناهمگونی‌های کالبدی و معماری و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی مواجه بوده که یکی از علل مهم آن عدم استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان و یا عدم ارتباط مستمر و نظارت‌محور نهادهای تولید علم و دانش با مدیریت شهری بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha