دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طلاب حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک

حوزه / اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران زینبیه شهرستان آبیک  از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و کتابخانه ی آستان مقدس حضرت معصومه (س) استان قم بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اردوی یک روزه جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران زینبیه شهرستان آبیک به استان قم برگزار شد.

مقیسه، مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات کامپیوتری نور استان قم در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه زینبیه شهرستان آبیک ضمن خیر مقدم مطالبی در رابطه با نرم افزارهای این مرکز به طلاب و اساتید گفت: برخی از نرم افزارهای این مرکز حاصل همکاری با سایر مراکز و کار مشترک بودند و اما تعداد زیادی از نرم افزارهای تحقیقاتی، نتیجه زحمات محققان مرکز نور هستند.

وی، داشتن برخی نرم افزارها را به طلاب توصیه و بیان کرد: از جمله نرم افزار مورد نیاز طلاب، نرم افزار های جامع التفاسیر و جامع الاحادیث است که لازمه تحقیقات علوم اسلامی هستند؛ همچنین نرم افزار اعراب العربیه که برای تقویت ادبیات عرب طلاب بسیار راهگشا است و نرم افزار دروس حوزوی که تمامی کتب حوزوی خواهران و برادران را شامل می‌گردد.

بازدید طلاب از از کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س)

طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران زینبیه شهرستان آبیک از کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س) بازدید کردند.

خانم احمدی، از مسئولین کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه (س)، در معرفی این مرکز گفت: این کتابخانه با دارا بودن ۷ گنجینه ارزشمند، ظرفیت‌های منحصر به فردی دارد. اولین گنجینه نسخ خطی است که بیش از ۲ هزار نسخه کتاب و قرآن خطی در آن وجود دارد. که به دلیل حفظ و حراست می‌توان تنها تصاویر این کتب را با تماس با کتابخانه دریافت کرد.

وی ادامه داد: بخش دیگر این کتابخانه، گنجینه نفایس است که از جهت نوع کاغذ، نوع چاپ و خوشنویسی، نایاب و ارزشمند هستند. و سومین گنجینه کتاب‌های چاپ سنگی و سربی است که ۲۰۰ سال قدمت دارند و گنجینه دیگر منابع ویژه است که از وقتی کتابخانه فاطمی به صورت قفسه باز در اختیار محققان قرار گرفته و برای حفاظت بیشتر از کتاب‌های چاپی که بیش از ۵۰ سال قدمت دارند به صورت قفسه بسته در اختیار محققان و مراجعان قرار داده می‌شود که در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار کتاب دارد.

احمدی در بخش دیگر معرفی این کتابخانه بیان کرد: گنجینه قفسه باز کتب چاپی نیز از دو بخش خواهران و برادران تشکیل شده است که در بخش خواهران حدود ۵۲ هزار جلد و در بخش برادران ۱۳۰۰ جلد کتاب وجود دارد و بخش دیگر شامل مطبوعات و نشریات می‌شود.

وی اظهار کرد: گنجینه قرآن‌های چاپی یکی از گنجینه‌های مهم و مشهور در کشور است و از همه قرآن‌های چاپی با خط‌های مختلف با ترجمه و یا بدون ترجمه در این گنجینه مشاهده می‌شود.

اردوی پژوهشی اساتید و طلاب حوزه خواهران آبیک در دیار کریمه اهل بیت(س)

اردوی پژوهشی اساتید و طلاب حوزه خواهران آبیک در دیار کریمه اهل بیت(س)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha