شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست خبري مجمع خطباي خراسان

حوزه/ نخستین اجلاس رسمی مجمع خطبای خراسان، چهارشنبه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، نخستین اجلاس رسمی مجمع خطبای خراسان، روز چهارشنبه با حضور استادان و خطیبان این حوزه در حالی کار خود را آغاز می کند که تا کنون این مجمع نشست هایی را با حضور خطبای و مبلغان خراسانی داشته است.

حجت‌الاسلام عباس فرازی نیا، دبیر نخستین اجلاس رسمی مجمع خطبای خراسان در جمع خبرنگاران با اعلام آغاز رسمی فعالیت این مجمع و با بیان اینکه حوزه علمیه کهن خراسان از گذشته به دو ویژگی ادبیات و خطابه، مشهور بوده است، ابراز کرد: این مجمع به منظور ایجاد همدلی میان خطبای خراسان تشکیل شده است.

وی برگزاری جلسات هم اندیشی و همفکری درباره مبانی تبلیغی با نگاه به اندیشه های امام و رهبری، بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان برای الگودهی به نسل جوان حوزه علمیه و جریان سازی تبلیغی در استان و در سطح ملی را از اهداف تشکیل این مجمع عنوان کرد.

رصد آسیب ها و چالش های اقتصادی و سیاسی که فراروی مبلغان است و بر روی مخاطبان آنان نیز اثر می‌گذارد و نیز نقش آفرینی موثر و اعلام موضع در مناسبت‌های فرهنگی و تبلیغی استان و کشور از دیگر اهداف برپایی این مجمع می باشد که حجت الاسلام فرازی نیا به آن اشاره کرد.

وی حضور موثر خطیبان در مجموعه های تبلیغی کشور و استان و استعدادسنجی تخصصی سخنرانان و نیز بهره گیری از ظرفیت آنان را از دیگر اهداف تشکیل این مجمع خواند.

حجت الاسلام فرازی نیا یادآور شد: تاکنون ۱۰ نشست با حضور خطبای مشهد، سه جلسه استانی و یک نشست سالانه برای انتخاب هیئت امنا برگزار شده است.

مدیر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی افزود: این هیئت امنا در یک سال اخیر بیش از ۳۰ جلسه برای تدوین اساسنامه وقت صرف کرده که در اجلاس روز چهارشنبه اول دیماه رونمایی خواهد شد.

تقدیر از پیشکسوتان خطابه خراسان

همچنین، حجت الاسلام علی غفوری منش، دبیر مجمع خطبای خراسان نیز در این نشست گفت: اجلاس رسمی مجمع با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و ارائه گزارش سالیانه توسط حجت الاسلام محمدجواد نظافت یزدی، رئیس این مجمع برگزار می شود و حجج اسلام و المسلمین حسین گرایلی، راشد یزدی، واعظ نبوی، واعظ شهیدی، سید جعفر طباطبایی و رجایی خراسانی به عنوان تعدادی از پیشکسوتان خطابه خراسان تقدیر می شوند.

در ادامه حجت الاسلام احمد صابری تولایی، عضو هیئت امنای مجمع خطبای خراسان با اشاره به اینکه خطبا در قالب تشکیلات نبودند، گفت: با توجه به شاخص‌های آیین‌نامه، افراد و متقاضیان عضویت سنجش شده و با احراز آن شرایط عضو می‌شوند.

عضو هیئت امنای مجمع خطبای خراسان افزود: هویت بخشی و جریان سازی یک مبلغ زمانی اثر دارد که در تشکیلات و جمعی حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حضور در کنار بزرگان و جهت گیری از ایشان اهمیت دارد، اظهار کرد: اگر مشکلات حقوقی، قضایی، اقتصادی و غیره برای خطبا پیش بیاید، مجمع از آنان حمایت می‌کند تا به اعتبار و شخصیت خطابه ایشان آسیب نرسد.

عضو هیئت امنای مجمع خطبای خراسان درباره خطیب پروری حوزه خراسان در چهار دهه اخیر، گفت: در شرایط کنونی به خطیبی نیاز داریم که در تمدن‌سازی نوین اسلامی موثر باشد.خراسان همانطور که خطبای گذشته در عرصه انقلاب تاثیر داشتند، امروز مهمترین ویژگی آن است که یک خطیب تمدن ساز باشد.

گفتنی است، مجمع خطبای خراسان از گذشته فعالیت های غیر رسمی و در واقع نشست‌های مختلف داشته است، اما با تصویب آیین نامه و تعیین اعضای هیئت امنا، روز چهارشنبه آغاز به کار رسمی خود را اعلام خواهد کرد.

اعضای شورای عالی مجمع خطبای خراسان عبارتند از: آیت الله سید احمد علم الهدی و حجج اسلام و المسلمین شیخ جواد مروی، عبدخدایی، احمد مروی، حسین گرایلی، رجایی خراسانی، سیدجعفر طباطبایی، راشد یزدی، واعظ نبوی و واعظ شهیدی.

همچنین اعضای هیئت امنا را حجج اسلام نظافت یزدی، فرازی نیا، صابری تولایی، جعفر اسلامی، محمد الهی خراسانی، محمدجواد امین، محمد رضایی تهرانی، مرتضی دهشت و محمد فردوسی پور تشکیل می دهند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha