جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادي

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان در جمع اعضای شورای شهر بندرعباس گفت: ما باید همه تلاش خود را در فعال کردن مساجد به کار بگیریم.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، امروز در جلسه ای با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس که با موضوع «امور مساجد و هم افزایی بودجه عمران و اعتبارات مساجد» برگزار شد، اظهار کرد: عملکرد شورای شهر در دوره های گذشته مطلوب و قابل قبول بوده است و در دوره جاری با وجود مدیران انقلابی و مؤمن بهتر از قبل نیز خواهد شد.

وی افزود: مسجد چندین محور مهم و حیاتی دارد که مسئله اول سخت افزار مسجد است، یعنی همان ساختمان و ابزار کاربردی موجود در آن،و شامل کولر و فرش و آب و برق میشود.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: بخش بعدی و مهم مسجد، نرم افزار آن است که مربوط به بخش سنتی مسجد است، یعنی محدود بودن مسجد به همان اقامه کردن نماز ، اما ما می‌بینیم که در دوران اولیه اسلام مساجد بسیار فعال بوده اند.

عبادی زاده ادامه داد: اگر به مسجد کوفه و مسجد النبی(ص) دقت کنید هر ستون نام خاصی دارد و از روی نام ستون می توان کار های مخصوص آن جا را متوجه شد مثلا پیامبر گرامی اسلام وقتی با گروه یا قشری مذهبی قرار سخن گفتن داشتن در جای خاصی از مسجد النبی می نشستند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: حرف من این نیست که دادگستری تعطیل شود و مسجد دادگستری باشد، اما مساجد باید فعال شوند؛ نقش ریش سفیدان امروز در جامعه بسیار رنگ شده است.

امام جمعه بندرعباس اذعان کرد: باید بودجه عمرانی به مساجد تعلق بگیرد تا آبادانی این مکان های مقدس بیش از پیش شود؛ ما باید همه تلاش خود را در فعال کردن مساجد به کار بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha