پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نخستین آیین نکوداشت هفته پژوهش وتجلیل از برترینهای پژوهشی مدارس علمیه

حوزه/ سید ابراهیم موسوی گفت: می توانیم هرساله بر اساس نیازهای یک موضوع روز در زمینه های مختلف را مدنظر قرار دهیم تا پژوهش های کاربردی در آن موضوعات انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید ابراهیم موسوی طلبه پژوهشگر مدرسه علمیه معصومیه، امروز در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین های پژوهشی مدارس علمیه سطح یک استان قم که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، گفت: تأمین و تقویت زیرساخت های پژوهشی در مدارس علمیه یکی از مهمترین مسائل پیش روی حوزه در این زمینه است.

وی افزود: باید متناسب با نیازهای روز امکانات لازم برای پرورش پژوهشگران قوی اعم از امکانات کامپیوتری و کتابخانه های جامع فراهم شود.

موسوی خاطرنشان کرد: انتظار ما طلاب این است که آثار علمی تولیدی و خود پژوهشگران شناسایی گردند و در نهادهای حوزوی و غیرحوزوی مورد استفاده واقع شوند.

وی تأمین پژوهشگران قوی در زمینه های دینی برای مراکز علمی حوزوی و غیرحوزوی را از طرف حوزه لازم دانست و گفت: ارتباط حوزه علمیه قم با مراکز علمی جهان و تبادل تولیدات پژوهشی و پژوهشگران توانمند از کارهایی است که مدیران حوزه می بایست دنبال نمایند.

این طلبه مدرسه علمیه معصومیه، تصریح کرد: ما می توانیم هرساله بر اساس نیازها، یک موضوع روز در زمینه های مختلف را مدنظر قرار دهیم تا پژوهش های کاربردی در آن موضوعات انجام گیرد.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت های نشر تولیدات پژوهشی افزود: باید برندهای علمی پژوهشی که هم مورد تأیید حوزه و هم مورد تأیید وزارت علوم باشد طراحی و تصویب گردد تا در زمینه چاپ و نشر تولیدات پژوهشی طلاب شاهد اتفاقات خوبی باشیم؛ این کار می تواند از ماندن مقالات در گوشه کتابخانه ها و کاربردی نشدن آنان بکاهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha