پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید رضا مودب

حوزه/رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم تصریح کرد: آن چه مسلم است این که اهداف اقتصادی در جامعه ما بدون توجه به فرهنگ و بایسته های آن به سرانجام مطلوب خود نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا مؤدب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فوریت رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط کنونی اظهار داشت: همان طور که رئیس جمهور نیز به درستی اشاره کرده در کنار بحث مقابله با کرونا، اولویت نخست کشور، حل مشکلات اقتصادی جامعه است، اما آنچه مهم است و نباید نادیده گرفته شود این است که ضرورت توجه به مباحث اقتصادی نباید مسئولان ما را از اهمیت توجه به مقوله فرهنگ باز بدارد.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، اهمیت و حساسیت فرهنگ همچون اهمیت اکسیژن برای تنفس آدمی و ادامه حیات اوست و لذا توجه به فرهنگ باید یک توجه و عنایت مهم و مبنایی و کلیدی باشد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: بر این اساس از مسئولان و دولتمردان انتظار می‌رود که مسائل فرهنگی که به جهت مشکلات اقتصادی در حاشیه قرار گرفته را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند، چه آنکه وقتی مسائل دینی و فرهنگی کشور کمرنگ شود و لو اینکه اقتصاد ما در وضع مطلوبی هم باشد باز دچار مشکل جدی هستیم.

وی اضافه کرد: البته مسلم است که باید به دغدغه‌ها و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم به جهت فوریت قضیه رسیدگی کرد، چه آنکه از جمله اصلی‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری همین مسأله است.

حجت الاسلام و المسلمین مؤدب همچنین با اشاره به اینکه بی شک اقتصاد بدون فرهنگ ما را به نتیجه مورد نظر نمی‌رساند، ابراز داشت: مباحث فرهنگی و دینی و جایگاه حوزه‌های علمیه در گسترش این مباحث باید مورد توجه باشد و قطعاً تحقق این اتفاق مبارک در کنار حل مشکلات اقتصادی می‌تواند زمینه ساز و بسترساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha