جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جلسه طلاب اردکانی مقیم قم

حوزه/ نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از وجود قریب به ۱۲ میلیون خانه خالی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمدرضا دشتی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب اردکانی مقیم قم، جهش تولید مسکن را از کارهای بر زمین مانده کشور در حوزه اقتصاد دانست و گفت: وجود قریب به ۱۲ میلیون  خالی در کشور قیمت مسکن را به صورت افسار گسیخته‌ای دستخوش تغییر قرار داده است.

وی اصلاح ساختار بانک مرکزی، تسهیل صدور مجوز کسب و کارها و اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را از کارهای بزرگ مجلس یازدهم دانست و یادآور شد: طرح حمایت از خانواده و جمعیت، طرحی بود که از سالیان قبل با پایمردی کمیسیون فرهنگی نهایی و به صورت برنامه ۵ ساله اجرا می گردد تا پس از احصای مشکلات و رفع ایرادات به صورت قانون جامع تبدیل گردد.

دکتر دشتی به موضوع رتبه بندی معلمان اشاره و با بیان این که عدم همخوانی تراز بودجه تورم زاست، خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده کشور باید به صورت دقیق بررسی گردد و مجلس موظف است تا با نظر کارشناسی، تمام عرصه‌های بودجه را بررسی نموده و در فرایند تصویب قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که حقوق کارکنان دولت و اوراق پیش فروشی دولت قبل، مشکلاتی را پیش روی دولت فعلی قرار داده است، اذعان داشت: بررسی طرح دلار ۴۲۰۰ تومانی در کشور انتظار تورمی ایجاد کرده است.

وی به تلاش شبانه‌روزی روسای قوای سه‌گانه در برطرف سازی مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و یادآور شد: طرح رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق‌های بی سر و سامان، اگر عملیاتی سازی شود، منجر به خلق پول، کسری بودجه و شکل گیری تورم خواهد بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان مرحله دیگری از سرآغاز دومینوی همسان‌سازی حقوق کارکنان دولتی و شکل‌گیری موج عظیمی از تورم در کشور است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالات طلاب و فضلای اردکان به دغدغه‌های و مشکلات اقتصادی ملت پاسخ گفت.

وی با بیان این که بر اساس اسناد آمایش کشور در استان‌های کویری نباید کارخانه های آبخواه همچون: کارخانه فولاد و پتروشیمی تاسیس می شد، اظهار داشت: بر اساس طرح‌های ارائه شده، نیاز است تا مواد معدنی به سمت مناطق آبی انتقال داده شود.

دکتر دشتی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت تبعات زیست محیطی، به تبعات اجتماعی طرح‌های اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: با حضور اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس در شهر اردکان، مشکلات زیست محیطی این شهر، راه یزد طبس، محرومیت خرانق و بافت قدیم عقدا بررسی شد.

وی با بیان این که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و یکی از دانشگاه های آلمان ریشه آلودگی هوای اردکان بررسی شده است، اظهار داشت: بیشترین آلودگی هوای اردکان به ترتیب ناشی از فعالیت نیروگاه‌های برق و مصرف گاز مایع در آنها، کارخانه‌ها، خودروها و مصارف خانگی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که با مهار آلودگی‌های سوختی می‌توان سوخت « e-fuel» و سوخت نسل آینده را تولید نمود، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با به دام اندازی گازهای سوختی و مهار آن، ضمن کسب درآمد، مقابل آلودگی هوا ایستادگی نماییم.

وی با بیان این که شفافیت بی‌پایه، بنیه نظارتی مجلس را ضعیف و مشکلاتی را پیش روی حوزه های انتخابیه نمایندگان ایجاد خواهد کرد، یادآور شد: رای نظارتی نمایندگان مجلس مخصوصا در حوزه صلاحیت به وزرای دولت، می تواند تبعات سیاست‌ورزانه‌ای نسبت به حوزه انتخابیه داشته باشد.

دکتر دشتی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که در کنار تقویت گردشگری طبی، می توان گردشگری مذهبی را نیز گسترش داد، اظهار داشت: گردشگری مذهبی و معرفی مناسک خاص اقوام ایرانی، فرصتی است که ضمن تقویت ارتباطات فرهنگی، اقتصاد کشور را تقویت و هجمه‌های بین‌المللی علیه ایران را کاهش می‌دهد.

۱۲ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد/ قیمت بالای مسکن ناشی از این خانه هاست

حجت الاسلام صحرایی نماینده طلاب اردکان نیز در ابتدای این جلسه ضمن تشریح فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، بر اهتمام به تقویت فعالیت های دینی و تبلیغی تأکید و گزارشی از صندوق قرض الحسنه شهرستان اردکان ارائه کرد.

وی در ادامه به فرازهایی از آیات الهی و روایات اسلامی اشاره و وفای به عهد و عمل صالح را مهمترین رویکرد نیروی انقلابی دانست و اذعان داشت: تقوا ملاک برتری انسان نزد ذات اقدس الهی است. این مهم همواره باید مورد توجه مسئولان کشور باشد.

حجت الاسلام صحرایی با تأکید بر این که مجلس انقلابی باید خروجی انقلابی داشته باشد، بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های نخبگانی شهرستان در پیگیری دغدغه‌های جمعی را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: نیاز است تا نمایندگان محترم مجلس بیش از پیش نسبت به فعال سازی و بهره گیری از ایده های جمعی و نخبگانی گروه‌های مختلف استفاده و نخبگان را در مسیر حل مشکلات مردم به خط نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرانی US ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    جناب سردبیر عزیز شما خودت تعجب نمیکنی ار خبر 12میلیون خانه خالی در کشور ما که 80میلیون جمعیت دارد یعنی حدود 20 میلیون خانه وار هستیم