جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم

حوزه/ دکتر علیزاده در جمع طلاب دامغانی با بیان این که پس از ابلاغ قانون مالیات بر خانه‌های خالی متوجه شدیم که ۹۵۰ هزار خانه خالی کشور متعلق به بانک‌ها است، گفت: برآنیم تا خانه از کالای سرمایه‌ای خارج شده و صرفا به کالای ضروری تبدیل گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر علیزاده در جمع طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم، روحانیون را پرچمداران انقلاب اسلامی و پیشتازان نهضت مهدوی دانست و اظهار داشت: روحانیت یکی از گل‌های سرسبد کشور است و امیدواریم قوی تر از گذشته بتوانیم از ایفای نقش این عزیزان بهره‌مند شویم.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی در سال‌های اخیر پرداخت و ابراز داشت: قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی در موضوع انرژی هسته‌ای و تأکید بر حفظ منافع ملی، جهت مذاکرات هسته‌ای را از حالت انفعالی به حالت تهاجمی تغییر داد؛ تمام روندهای کنونی که شاهد آن هستیم، از آثار قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی است.

دکتر علیزاده به روزرسانی سانتریفیوژهای نسل جدید و تولید فلز اورانیوم را از رویکردهای جدید برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران دانست و یادآور شد: اصلاح نحوه قیمت گذاری کالاهای اساسی از دیگر روندهایی بود که با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسی صاحبان کالا دنبال شد؛ به گونه‌ای که سه نفر از کشاورزان، سه تشکل کشاورزی، سه وزیر مرتبط و دو عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در کمیته قیمت گذاری محصولات کشاورزی حضور دارند.

سخنران نشست با بیان این که امسال برای نخستین بار قیمت گندم، جو و ذرت به همراه بیش از ۳۰ کالای اساسی دیگر پیش از کاشت محصول تعیین و ابلاغ شد، اظهارداشت: امسال شاهد جهش تولید در حوزه محصولات کشاورزی خواهیم بود.

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی، ساخت یک میلیون مسکن در سال را از مصوبات مجلس شورای اسلامی دانست و ابراز داشت: این کلان پروژه با لحاظ عدم ایجاد تورم ابلاغ شده است؛ اکنون برای بیش از ۷۰ درصد خانه‌ها، زمین‌ جهت ساخت تدارک دیده شده است.

دکتر علیزاده با اشاره به این که مجلس شورای اسلامی دولت را موظف نموده تا با تشکیل پنجره‌ای واحد، ۱۷ مجموعه‌ای که در فرایند صدور مجوز تولید نقش دارند را شفاف‌تر از قبل عملیاتی نماید؛ به گونه‌ای که حداکثر در ظرف سه روز جواز کسب برای فعالیت‌های تولیدی داده شود.

وی مقابله مجلس یازدهم با انحصار راه‌اندازی داروخانه، دفاتر ثبت اسناد و املاک و دفاتر وکالت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی نمایندگان باید برای تاسیس دفاتر خدمات رسانی همانند سایر اقشار، مراحل اخذ مجوز را طی نمایند.

سخنران این جلسه با بیان این که پس از ابلاغ قانون مالیات بر خانه‌های خالی متوجه شدیم که ۹۵۰ هزار خانه خالی کشور متعلق به بانک‌هاست، خاطرنشان کرد: برآنیم تا خانه از کالای سرمایه‌ای خارج شده و صرفا به کالای ضروری تبدیل گردد.

وی قانون رتبه بندی معلمان را از دیگر فعالیت‌های جدید مجلس شورای اسلامی دانست و اذعان داشت: هیچ قانونی در رابطه با قمارهای اینترنتی نداشتیم؛ لذا با برگزاری جلسات تخصصی با حقوقدانان، قوانینی برای مقابله با زمینه‌سازان قمار اینترنتی اتخاذ شد.

دکتر علیزاده، امنیت غذایی و رفع موانع تولید کشاورزی را از راهبردهای مهم مجلس یازدهم دانست و اذعان داشت: مجلس شورای اسلامی تمام اختیارات حوزه کشاورزی را در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز نموده، صادرات و بازاریابی محصولات کشاورزی را بر عهده وزارت کشاورزی قرار داده است.

وی پیگیری ترک فعل مسئولان را از وظایف دیگر مجلس شورای اسلامی دانست و با بیان این که با شکایت ۱۰ نفر از نمایندگان و نیز ارائه و رای‌گیری آن در صحن علنی مجلس، در صورت تصویب، مسئولی که ترک فعل کرده مجرم شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در عین تاکید بر تقویت همکاری ها با دولت، در مواجهه با لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، با قاطعیت تمام به دو فوریت و یک فوریت آن رای نداد.

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی تقویت عدالت در پرداخت حقوق و مطالبه مالیات را از دیگر رویکردهای مجلس شورای اسلامی دانست.

۹۵۰ هزار خانه خالی کشور برای بانک ها است/ برای مقابله با قمار اینترنتی برنامه داریم

دکتر علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری و تعامل روز افزون مسئولان استانی و شهرستانی اشاره کرد و افزود: همیاری مسئولان شهرستان دامغان برکات فراوانی برای حل مسائل و مشکلات مردم داشته، تکمیل بیمارستان دامغان و راه‌اندازی مرکز پزشکی تخصصی در شهرستان نیازمند همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.

وی ضمن ارائه گزارشی از اوضاع اقتصادی و صنعتی شهرستان دامغان با بیان این که سال گذشته در شهر صنعتی دامغان بیش از ۲۳ هکتار زمین برای راه اندازی واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ واگذار شده است، گفت: در زمانی که نرخ رشد سرمایه گذاری در کشور شیب منفی به خود گرفته بود، سرمایه گذاری در شهرک صنعتی دامغان با رشد ۷۰۰ درصدی روبرو شد.

دکتر علیزاده با تاکید بر این که مجوز تاسیس نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی دامغان صادر شده است، خاطرنشان کرد: تقویت شهرک صنعتی نیازمند تأمین انرژی و تاسیس نیروگاه برق است که مراحل آغازین آن عملیاتی شده است.

وی صدور مجوز برای راه‌اندازی ۸ مجتمع دامداری را از دیگر رویکردهای مدیریت شهری دامغان دانست و اذعان داشت: بخشی از فازهای پروژه‌های تاسیس مجتمع دام سبک ۷ هزار رأسی و ۸۰ رأسی دام سنگین در شهر دامغان عملیاتی شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که جهش خوبی در بحث کشاورزی شهرستان دامغان شکل گرفت است، اظهار داشت: در شهرستان دامغان صندوق ویژه کشاورزان با مشارکت دولت و کشاورزان تاسیس و وام های خوبی به طرح های کشاورزی اعطا می گردد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت فعال سازی ظرفیت معادن کشور با بیان این که تمام مسئولان شهرستان در حل مشکلات آب دامغان پای کار هستند، خاطرنشان کرد: تقویت پروژه ذوب آهن دامغان، معدن چهار مس، سورت پسته و تقویت صنایع بسته‌بندی با بهره‌گیری از عالی ترین تکنولوژی های روز صنعتی از رویکردهای مسئولان صنعتی شهرستان دامغان است.

دکتر علیزاده در بخش پایانی سخنان خود پاسخ به نیازهای فرهنگی شهرستان را نیازمند حضور طلاب و فضلا دانست.

۹۵۰ هزار خانه خالی کشور برای بانک ها است/ برای مقابله با قمار اینترنتی برنامه داریم

حجت الاسلام والمسلمین خراسانی‌نژاد، نماینده طلاب دامغان در مجمع طلاب حوزه علمیه قم نیز در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به ایام سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، به بیان خاطراتی از ایثارگری طلاب رزمنده در دوران دفاع مقدس پرداخت و اذعان داشت: در دفاع مقدس رشادت، دلیری، مردانگی، اخلاص و باصفایی طلاب و رزمندگان باعث شد تا خداوند متعال عنایت خویش را نصیب ملت ایران گرداند.

وی در ادامه ضمن اشاره به پایان دوره چهارساله مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از تمام طلاب و نخبگان شهرستان دامغان دعوت کرد تا حضور پرشوری در ثبت نام انتخابات مجمع نمایندگان طلاب داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خراسانی‌نژاد، طلاب و فضلای حوزه را از امیدهای امام زمان(عج) دانست و گفت: آخرین ذخیره الهی، همواره به اخلاص و تلاش مجاهدانه مومنان راه الهی می بالد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha