یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه طلاب گلپایگان

حوزه/ متاسفانه اختلاف درمان بخش دولتی و خصوصی در ایران اصلا قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست، در اکثر کشورهای اروپایی از جمله انگلستان تفاوت هزینه درمان بخش دولتی و خصوصی در حدود ۱۰ درصد است؛ در حالی که در ایران بعضا با تفاوت ۵۰۰ درصدی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب و فضلای این شهرستان‌ها که در مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی قم برگزار شد، انقلاب اسلامی را تغییر رویکرد مردمی به سمت برداشتن تبعیض و عدالت محوری دانست و خاطرنشان کرد: قانون اساسی سه وظیفه «قانون گذاری»، «انتخاب مسئولین در رده وزارت» و «نظارت بر کار دولت» را از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی ذکر کرده است.

وی مشغول‌کردن نمایندگان به کارهای جزئی را از دغدغه‌های همیشگی کشور توصیف کرد و با بیان این که ضعف مدیران در فعالیت‌های اجرایی، نمایندگان را وادار به واکنش و پیگیری امورات اجرایی می‌سازد، خاطرنشان کرد: گرفتاری نمایندگان مجلس در روزمرگی فعالیت‌های جزئی اجرایی، مشکلاتی را در بعد تقنینی و نظارتی کشور ایجاد نموده است.

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این که نیاز است تا جایگاه مجلس شورای اسلامی را به درستی در میان مردم تبیین نماییم، اظهار داشت: قانون اساسی ظرفیت نظارتی نمایندگان را بسیار بالا تعریف نموده است؛ اگر مجلس را علت بسیاری از مشکلات کنونی بدانیم، به خاطر آن است که در جایگاه واقعی خود ایفای نقش نکرده است.

وی اولویت بخشی به منافع ملت، نظام اسلامی و پاسداری از اسلام و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب و مبانی جمهوری اسلامی را نخستین شرط نمایندگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: کشور با چالش جدی تحریم و جنگ تمام عیار اقتصادی روبرو است و چاره‌ای جز مقاومت در برابر چپاولگران و زیاده خواهی دشمنان ملت نداریم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دعوای غرب با ایران ربطی به مسائل هسته‌ای و موشکی ندارد و تقابل غرب با ملت ایران بر پایه دشمنی آنان با اسلام ناب محمدی(ص) است، اظهار داشت: مقاومت در برابر دشمنی و زیاده خواهی استکبار تنها راه نجات کشور است. باید سرمایه ایرانیان و ظرفیت‌های اقتصادی کشور را به سمت تقویت بنیه‌های تولیدی و رشد اقتصادی سوق دهیم.

دکتر خاتمی اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر گسترش دامپروری، توسعه کشاورزی و به روزرسانی صنعت دانست و یادآور شد: کرونا و کم بود بارندگی از دیگر چالش‌هایی است که مشکلاتی را پیش روی کشور ایجاد نموده است. با سیاستگذاری‌های صحیح می‌توان به دستاوردهای ارزشمندی در حل مسائل دست یافت.

وی سوء مدیریت‌های دولت قبل به عنوان میراثی برای دولت فعلی را از چالش‌های مشکل‌آفرین دانست و اذعان داشت: دولت سیزدهم تاکنون دولتی پرکار، راستگو، جهادی و دلسوز را تشکیل داده است؛ وی امید بسیاری بر برطرف‌سازی مشکلات کشور دارند.

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وجود کارخانه های آب خواه در مرکز کشور به ویژه شهر اصفهان را در ایجاد، تقویت و دامن زدن به مشکلات آب شهروندان این استان را بسیار موثر دانست.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید ضمن تقویت وظیفه نظارتی، همکاری و پشتیبانی خود با دولت را در عین توجه به شان قانون گذاری و نظارت بر مسئولین، گسترش داده، همیاری بیشتری در حل مسائل و مشکلات مردم داشته باشد.

دکتر خاتمی ضمن اشاره به اوضاع شهر گلپایگان و خوانسار، تقویت بیمارستان شهر گلپایگان را از رویکردهای نوین و پیگیری‌های به جد مسئولین شهری دانست و یادآور شد: متاسفانه اختلاف درمان بخش دولتی و خصوصی در ایران اصلا قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست، در اکثر کشورهای اروپایی از جمله انگلستان تفاوت هزینه درمان بخش دولتی و خصوصی در حدود ۱۰ درصد است؛ در حالی که در ایران بعضا با تفاوت ۵۰۰ درصدی روبرو هستیم.

اختلاف عجیب هزینه های درمان بخش دولتی و خصوصی در مقایسه ایران با کشورهای اروپایی

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین محمودی، از خطبای مشهور شهرستان گلپایگان نیز در ابتدای این جلسه به حدیث «إِنَّمَا سُمِّیَتْ اِبْنَتِی فَاطِمَةَ لِأَنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَطَمَهَا وَ فَطَمَ مَنْ أَحَبَّهَا مِنَ اَلنَّارِ» از نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) اشاره کرد و با بیان این که خلق از بیان معرفت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) عاجز است، اظهار داشت: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) امانت الهی در میان خلق، انسیه الحورا و محور آل کساست.

وی به برخی از آیاتی که ناظر به شخصیت والای فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نازل شده اشاره نمود و یادآور شد: فاطمه زهرا(سلام الله علیها) انسان کامل، خلیفه الله و حجت بارقه الهی و مظهر جامع اسماء الحسنی و جمال و جلال حق تعالی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی با بیان این که صحیفه فاطمه، کتاب الهام بخش و الهام شده از جانب خداوند متعال به زهرای اطهر(س) دانست و گفت: صحیفه فاطمه در ظرف مدت ۷۵ روز بعد از رحلت رسول الله(ص) با نزول جبرئیل بر بی‎‌بی دو عالم ذکر و وقایع عالم به ایشان تشریح شده است؛ مولی الموحدین علی(علیه السلام) آن را مکتوب نمودند. این کتاب نزد معصمومین(علیهم السلام) قرار دارد.

اختلاف عجیب هزینه های درمان بخش دولتی و خصوصی در مقایسه ایران با کشورهای اروپایی

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده طلاب گلپایگان و خوانسار در بخشی از این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا صدیقه طاهره(سلام الله علیها)، تصریح کرد: جربان‌هایی که عاجز از تحلیل وقایع تاریخی هستند، به دنبال انکار مسائل و وقایع تاریخی بوده، اعتقادات باطل خود را در میان مردم با بیان اباطیل مطرح می‌کنند.

نماینده طلاب گلپایگان و خوانسار در مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان این که جواب‌های فراوانی نسبت به شبهه افکنی‌های عقیدتی داده شده است، خاطرنشان کرد: باید نقد عالمانه و مستدلی نسبت به بیانات اشتباه و شبهه افکنی های اعتقادی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: شهرستان گلپایگان نیازمند روحانی مستقر است و انتظار می‌رود تا طلاب و فضلا حضور پررنگ‌تری در عرصه تبلیغ معارف ناب الهی در شهرستان داشته باشند.

وی در ادامه ضمن اشاره به شخصیت انقلابی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، بر اهمیت همراهی مجلس و دولت در برطرف‌سازی مشکلات و دغدغده‌های مردم اشاره نمود و اذعان داشت: نیاز است تا راهکارهایی برای افزایش ظرفیت اشتغال در شهرستان و تقویت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی اعمال گردد.

وی با اشاره به این که با همین امکانات داخل کشور و فعال‌سازی درست ظرفیت‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف نمود، اذعان داشت: نیاز است تا ظرفیت بیمارستانی و درمانی شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار تقویت شده، امکانات پزشکی به روزی در اختیار مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در بخش پایانی سخنان خود بر کم‌کاری و ناتوانی دولت‌های پیشین در برطرف سازی دغدغه‌های آب کشور و ارائه راهکارهای درست عملیاتی اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داریم تا نمایندگان مجلس نسبت به همان قول‌هایی که به مردم دادند و مبتنی بر آن موفق به اخذ نظر مردم شدند، جامه عمل بپوشانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha