یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه

حوزه/ بر اساس اصل هشتم قانون اساسی و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی تمامی اجزای حکومت باید نسبت به این دو واجب الهی اهتمام داشته و به وظایف قانونی خود عمل نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیدمحمدتقی حسینی جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با حضور در کمیسیون پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گزارشی از سیاست‌ها و فعالیت‌های ستاد امر به معروف استان را ارائه نمود.
وی مسجد محوری، جذب گروه‌های جهادی مطالبه‌گر، توجه ویژه به مسأله عفاف و حجاب و تشکیل لشگر سایبری را از اهم سیاست‌های ستاد دانسته و اظهار داشت: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی تمامی اجزا حکومت باید نسبت به این دو واجب الهی اهتمام داشته و به وظایف قانونی خود عمل نمایند.
جانشین ستاد استان در ادامه به مسأله مهم آموزش اشاره کرده و گفت: یکی از مباحث ضروری برای آمران به معروف و ناهیان از منکر مسأله آموزش بوده که در این زمینه ستادهای استانی و کشوری دوره‌های مختلف برگزار کرده و در حال حاضر دوره آموزش مهارت‌ها در حال برگزاری است.
حسینی سپس به ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه پرداخته و بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه و اساتید گرانقدر حوزه انتظار می‌رود از این ظرفیت در راستای احیای فریضتین استفاده گردد.
ضمناً در جلسه جانشین ستاد با مدیرکل فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مقرر گردید در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر استفاده از ظرفیت طلاب، فضلا و خانواده حوزویان جلسات هم‌اندیشی و مشترک با مسئولین مرکز خدمات برگزار گردد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ستاد آمادگی لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز حوزوی را دارد چرا که معتقدیم این مراکز باید پیش قدم در احیای فریضتین باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha