جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضا نوری

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی: منشأ قدرت و توان در اندیشه دینی، ایمان مردم و قدرتی است که از درون مردم می‌جوشد و همین قدرت ایمانی جامعه ما عامل تفوق و برتری ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسئولان فرهنگی استان با اشاره به اینکه قدرت ایمانی مردم، مهم‌ترین قدرت و معیار قوت ما است، بر تقویت و بروز و ظهور قدرت ایمانی مردم در جامعه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه در چنین جامعه‌ای شیعه تراز در دوران غیبت، ناصر امام زمان (عج) و جبهه حق است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم شخصیت ایمانی این است که جلودار حرکتی است که این حرکت، حرکت جهانی است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این حرکت، حرکتی از جنس رشد همه انسان‌ها است و انقلابی است که در درون انسان‌ها شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در واقع اصلی‌ترین دلیل غیبت این است که حضرت نیاز به این دارند که جریان شیعی انقلابی شکل بگیرد که قدرت مبارزه با طاغوت را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: به بیان دیگر مسئله، مسئله قدرت است و منشأ قدرت و توان در اندیشه دینی، ایمان مردم و قدرتی است که از درون مردم می‌جوشد.

وی با اشاره به نحوه تحقق قدرت ایمانی در جامعه، اضافه کرد: به تعبیر حضرت امام با انقلابی که در جان یک جامعه شکل می‌گیرد آن‌ها به قدرت ایمانی خودشان دست پیدا می‌کنند؛ لذا مقام معظم رهبری در اوج جنگ هشت‌ساله وقتی در فشار بودیم، این آیه را می‌خوانند: «وَلَا تَهنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إنْ کنْتُمْ مُؤْمنینَ».

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: با این توضیح انسان تراز دوران غیبت، جلودار این حرکت قدرت است که یک حرکت ایمانی بوده و در بستر یک انقلاب و تحول درونی شکل می‌گیرد و به تعبیر حضرت امام قیام لله که در جان جامعه شکل می‌گیرد، انسان دوران غیبت پیشرو این قیام لله است، لذا این انسان، انسان انقلابی است.

وی با بیان اینکه انسان پیشرو، انسانی است که آرمان‌های الهی و انسانی را دنبال می‌کند و برای این حاضر است از جان خودش بگذرد، اظهار کرد: انسان انقلابی کسی است که طرح دشمن و اراده دوست را می‌فهمد و در درگیری با اراده طاغوت، طرح جبهه حق را پیش می‌برد و طرح جبهه باطل را خراب می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: انسان انقلابی، جلودار این جریان است، زیرا ما یک انقلاب داریم که در جان امت اتفاق می‌افتد و یک انقلابی داریم که در نفوس تک‌تک آدم‌ها رخ می‌دهد، انقلابی که در نفوس تک‌تک آدم‌ها رخ می‌دهد، مثل قله‌هایی می‌شود که روح را به‌کل جامعه می‌دمند، لذا انسان تربیت‌شده، یک انسان انقلابی و جلودار است که حاضر است هزینه بدهد تا اراده حق پیش برود و اراده باطل از بین برود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha