دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست علمی

حوزه/ مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نشست علمی گروه فقه پزشکی با موضوع «واکاوی فقهی تزریق واکسن کرونا» را امروز برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، به همت گروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) نشست علمی با موضوع «واکاوی فقهی تزریق واکسن کرونا» امروز در سالن همایش فقاهت مرکز فقهی با سخنرانی آیت الله فاضل لنکرانی و دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

آیت الله فاضل لنکرانی در این مراسم در سخنانی گفت: مراقبت از جسم و علاج کردن یک امر فطری است و حتی نیاز به عقل نیز ندارد و نیاز به دستور شارع نیز ندارد و اگر کسی احتمال می‌دهد که چیزی می‌تواند او را معالجه کند به حسب فطرت می‌تواند آن کار را انجام دهد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با مطرح کردن چندین روایت از کافی شریف خاطرنشان ساخت: این روایات به خوبی نشان می‌دهد که امام معصوم (ع) استفاده از هر چیزی که برای علاج لازم و مفید بوده است را تجویز می‌کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در سخنانی خاطرنشان ساخت: متأسفانه امروز سه مورد ابتلای به ویروس اُمیکرون در قم شناسایی شد که این ویروس جهش یافته، علی رغم اینکه از ابتلای بالایی برخوردار است اما تعداد مرگ و میر آن تقریباً شبیه همان دلتاست.

دکتر قدیر با اشاره به استقبال خوب مردم قم از واکسیناسیون گفت: برخی افراد به بنده می‌گفتند که شما نمی‌توانید واکسیناسیون را در قم بالا ببرید اما خوشبختانه مردم قم در این مورد همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند که واقعاً جای تقدیر و تشکر دارند.

خاطرنشان می‌شود: در پایان این مراسم طلاب حوزه سوالات و ابهامات خویش پیرامون واکسن را مطرح کردند و دکتر قدیر نیز به ابهامات و شبهات آنان پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha