دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار شورای اسلامی شهر تبریز با خلیفه‌کل ارامنه آذربایجان

حوزه/ رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در دیدار با خلیفه‌کل ارامنه آذربایجان گفت: دیدگاه اسلام نسبت به مسیحیت، شفاف و روشن است و قرآن مجید، در این خصوص مسلمانان را مکلف و مسئول به حفظ حریم همه انبیاء بالاخص حضرت مسیح می‌داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، امروز در دیدار با خلیفه‌کل ارامنه آذربایجان که به مناسبت فرارسیدن سال جدید میلادی برگزار شد، با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در کلام‌الله مجید، اشارات مکرر در مورد حضرت مریم سلام‌الله‌علیها دارد و این بانوی بزرگوار، تنها زنی است که مشخصاً با نام در قرآن خطاب شده و نام ایشان ۳۴ مرتبه در آیات نورانی کلام الله آمده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به جایگاه متعالی مسیحیت در کلام قرآن، اظهار کرد: دیدگاه اسلام نسبت به مسیحیت، شفاف و روشن است و قرآن مجید، در این خصوص مسلمانان را مکلف و مسئول به حفظ حریم همه انبیا بالاخص حضرت مسیح می‌داند.

وی اضافه کرد: خداوند نام حضرت عیسی (ع) را ۲۳ مرتبه به صورت مستقیم و ۱۱ بار نیز بنام مسیح و ۲ بار نیز با خطاب ابن مریم در قرآن یاد کرده و نیز با تعابیر مختلف، از جمله «کلمه‌الله» بیان شده‌است.

وی با بیان اینکه مجموع این توصیف‌ها نشان‌دهنده جلالت و عظمت حضرت مسیح در دیدگاه اسلام است، اظهار کرد: عید مسیحیت در مورد ولادت حضرت عیسی بن مریم، نه تنها عید مسیحیان، بلکه عید تمام موحدان عالم است.

گفتنی است حجت الاسلام برگی، به همراه حاج غلامرضا احمدی، سردار نوای باغبان، خانم غفوری، دکتر دبیری، حجت‌الاسلام زعفرانچی و اعضای شورای شهر، شهردار تبریز و جمعی از مدیران شهری، با حضور در خلیفه‌گری ارامنه تبریز، سال جدید میلادی را به همشهریان ارمنی تبریک گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha