جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مجمع طلاب استان کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان این مطلب که مطابق با منویات رهبر انقلاب در سطح استان عمل می‌کنیم، گفت: «وحدت، امید و آرامش»، شعار ما در سطح استان بوده و بر پایه همین شعار به فعالیت پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در جلسه طلاب و فضلای استان کردستان که در سالن الغدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، به وضعیت عمومی استان، اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش کردیم در ۱۵ ماه گذشته برنامه ریزی های مناسبی را داشته باشیم تا بتوانیم به مشکلات موجود رسیدگی نمائیم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر، ۳۰۰ روحانی معمم شیعه در استان کردستان مشغول به پژوهش و فعالیت تبلیغی بوده و تلاش کرده ایم دیدارهای بسیاری را با ایشان و همچنین طلاب اهل سنت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان ساخت: استان کردستان قریب به یک میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت دارد که مطابق با آمار، ۸۱ درصد از آنان، برادران و خواهران اهل سنت می‌باشند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: ۱۶۸ هزار نفر در استان کردستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۶۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی بوده و متأسفانه آمار بیکاری نیز در استان بالاست.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی بیان داشت: حاشیه نشینی در استان یکی از آسیب‌های موجود است و برای ازدواج و طلاق نیز شاهد مباحث مناسبی نیستیم. ولی خوشبختانه تنش‌های قومیتی، مذهبی و سیاسی در استان اندک است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به وضعیت حضور روحانیت در سطح استان، ابراز داشت: در حال حاضر، ۲۹۴ مسجد در شهر و روستاهای شهرستان بیجار وجود دارد که ۵۴ مسجد آن دارای روحانی است و مابقی آن روحانی ندارند.

وی، خاطرنشان ساخت: تقویت علمای تشیع و اهل سنت در منطقه، تقویت خانه‌های عالم در کردستان، دیدارهای عمومی با مردم، دیدارهای گسترده از مکان‌های گوناگون و … از جمله برنامه‌های ما در سطح استان است.

سخنران این جلسه با بیان این مطلب که مطابق با منویات رهبر انقلاب در سطح استان عمل می‌کنیم، اظهار داشت: «وحدت، امید و آرامش»، شعار ما در سطح استان بوده و بر پایه همین شعار به فعالیت پرداخته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: امروز نیازمند وحدت در سطح استان هستیم و باید راه حل های مناسب برای معضلات استان ارائه شود تا بتوانیم با همفکری یکدیگر به رفع مشکلات بپردازیم.

وی اظهار داشت: وجود بنده متعلق به استان کردستان است و حتی علاقه ندارم حتی یک دقیقه از وقت خود را در خارج از استان صرف کنم؛ درخواست ما از طلاب و روحانیون استان کردستان این است که ارائه راه حل برای مشکلات استان داشته باشند تا بتوانیم قدم‌های بهتری برداریم.

وحدت، امید و آرامش شعار ما در استان کردستان است

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حاتمی، نماینده طلاب و فضلای بیجار نیز ضمن خیرمقدم به حاضران، فرارسیدن دهه بصیرت را گرامی داشت و گفت: از نماینده ولی فقیه، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی تقدیر و تشکر داریم که در جمع طلاب و فضلای استان کردستان حضور پیدا کرده و ان شاءالله امیدواریم همانند گذشته شاهد حمایت‌های ایشان از طلاب و فضلا باشیم.

وی اظهار داشت: «پیگیری مصوبات سفر آیت الله اعرافی به استان کردستان»، «استفاده از ظرفیت طلاب استان در ارگان‌های گوناگون»، «برگزاری جلسات فصلی طلاب و فضلای استان با حضور نماینده ولی فقیه»، «ایجاد مهمانسرا در بیجار و قروه برای مبلغین» و … از مباحثی بوده که طلاب و فضلای کردستانی بیان کرده اند تا در این جلسه اعلام نمائیم.

در این جلسه، حجت الاسلام هوشیاری، نماینده طلاب و فضلای قروه و کامیاران نیز به ایراد سخن پرداخت و ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: خوشبختانه طلاب و فضلای استان کردستان، طلابی قانع، باتقوا و کوشا بوده و بحمدالله در تحصیل نیز تلاش مناسبی دارند.

وی ابراز داشت: محرومیت‌های استان کردستان در طلاب و فضلای این استان نیز تأثیرگذار بوده و امیدواریم حامی طلاب و فضلا باشید.

نماینده طلاب و فضلای قروه و کامیاران خاطرنشان ساخت: تقویت صندوق قرض الحسنه طلاب و فضلای استان کردستان از مباحثی است که نیازمند توجه نماینده، ولی فقیه است.

حجت الاسلام هوشیاری در پایان گفت: حمایت از طلاب و فضلا برای حضور در ارگان‌های گوناگون همچون دانشگاه‌ها از دیگر ضروریاتی است که نیازمند حمایت‌های حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی است.

وحدت، امید و آرامش شعار ما در استان کردستان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha